Gruppmöte om positivt tänkande

Och det kan man skriva en hel del om för det är otroligt viktigt oavsett vilka mål man har. Det spelar liksom ingen roll hur bra metoder vi använder om vi inte har en uppriktig tro på att de kommer fungera. Förväntningar uppfylls nästan alltid - tänk på det! Men det kan vara svårt. Speciellt om man har många misslyckanden bakom sig. Då är det lätt att man själv och människor runt omkring har låga förväntningar. Det gäller att ta sig ur såna tankar. Att skapa starka, positiva målbilder om hur det kommer att bli när (och inte om) du lyckats.

I slutet av augusti då jag gått ner 9 kilo (drygt 20 kilo sedan) så skrev jag om just målbilder. Bland annat skrev jag: "Och det jag är just det jag är ute efter, den där känslan av att vara lätt och smidig. Att kunna röra mig och klättra, springa, osv." Jag ryser nästan när jag läser det där. Jag är ju i princip där nu!! Jag springer och känner mig väldigt smidig och vältränad. Och kan jag så kan ni! Garanterat 100% säkert!!! Jag var nämligen ett perfekt exempel på hur man inte ska leva: frossade i socker och fett (älskade mackor, bullar, glass, fet mat), rökte (ibland två paket om dagen) och rörde nästan aldrig på mig (annat än till och från bilen). Nu tränar jag fem dagar i veckan och tycker faktiskt om det!

Annat som hänt är att favoritsmoothien numera är Itrims nya granatäpple/hallon. Hade nästan lagt av med drickyoghurtar på senaste tiden eftersom jag tröttnat lite. Men nu har jag ett flak med den nya smaken och en förnyad lust att dricka smoothies till mellanmål. Passar speciellt bra när värmen (förhoppningsvis) är på väg...

Ny vikt blev det också vilket var lite oväntat eftersom jag både ätit och druckit innan mötet. 84.6 kg på fina vågen men det var i ärlighetens namn ingen större skillnad på mängden fett och muskler sen i fredags. Viktminskningen berodde framförallt på att det där extra vattnet försvunnit sen sist. Kul i alla fall att officiellt ligga under 85 kg och BMI är nu 30.3 - bara 0.3 från att inte längre räknas som fet! Annars var det inte mycket att prata om på motivationssamtalet. Det flyter ju på bra just nu.



Fick en idé igår när jag fyllde i Itrims kundundersökning som jag tänkte kolla med er andra. Jag tycker Itrim är jättebra på alla sätt (förutom att de är lite dyra och tar lite väl mycket betalt för sina måltidsersättningar) och många tycker nog som jag att det skulle kännas tryggt att fortsätta gå dit som motionskunder då viktminskningskursen är slut. Samtidigt är det många som skaffar gymkort på andra ställen för att kunna köra gruppträningar osv. Eftersom det blir väldigt dyrt att ha två medlemsskap tycker jag att det skulle vara bra om Itrim hade avtal med närliggande gym så att Itrims kunder fick rabatt på dessa gym och vice versa för gymkunder som behöver gå ner i vikt. Borde vara lönsamt för båda parter och även deras kunder. Eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så är det uppgjort här i Visby. Itrim har alltså inga egna lokaler utan ligger i ett befintligt gym, så i avgiften ingår det årskort på deras 2 gym här i stan + badhuset. Väldigt bra tycker jag!

2011-04-08 @ 19:19:27
Postat av: Krickan

Ja, i den bästa av världar :-) Jag är ju ett hängivet SATS fan, dom är ju bara bäst! Men, det känns som om Sats börjat satsa på viktminskning på eget håll, bla med nyheten "Small Group Weight Loss", då kör man i liten grupp med PT 2 ggr/veckan i 8 veckor samt stämmer av kost/viktminskning samtidigt.



http://www.sats.com/se/Start/1-Traning/Small-Group-PT/Running1/



Ja, det finns ju pengar att tjäna på viktminskning :-)

2011-04-08 @ 21:24:54
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: Helga

Jättebra idé! Jag tränade ju en del innan (Friskis) och tyckte i början att Itrims träning var lite tam. Nu har jag lärt mig att det är jag själv som bestämmer var ribban ligger, jag kan ta i mer och därmed göra träningen intensivare. Men ärligt talat har jag svårt att se mig själv köra cirkelträning på Itrim i två års tid, det har jag.

2011-04-12 @ 23:16:48
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0