Dag 20 (9.2kg) - Målbilder

Hej alla ni där ute! Speciellt alla ni som kämpar på mot bättre hälsa.
Vi är bara hur duktiga som helst!!!

Igår kände jag mig faktiskt lite onormal. Åkte från jobbet efter 18 och fick för mig att träna på Itrim då istället för nu imorse. Jag och morgnar går inte riktigt ihop. Så jag kom inrusande på Itrim fem i halv sju och dom stänger klockan sju. Hann med mina tre varv med två minuter till godo. Pust! Åkte hem högröd och svettig för att titta på Biggest Loser. Programmet är väl inte det bästa men jag suger i mig inspiration där jag kan. Efter det var det bara att snöra på mig promenadskorna och skrapa ihop mina 8000 steg... Kvart i nio var jag klar med mina "måsten" och kunde äntligen duscha och slappa. (Blev inte speciellt länge för var helt slut och somnade som en stock :-P) Om någon skulle sagt för några veckor sedan att jag skulle både träna och powerwalka på kvällen efter jobbet skulle jag asgarvat. Men nu är jag här och det är varken så jobbigt som jag skulle trott och faktisk hur skönt som helst (efteråt i alla fall). Så hurra för mig och vidare till det jag ville skriva om idag. Nämligen målbilder.

Jag köpte den motivations-CD som de erbjuder på Itrim. Den består av tre olika varianter av hypnos eller suggestion med fokus på viktminskning, viktstabilitet och sömn. I princip ska man ligga eller sitta bekvämt med ögonen slutna och med hjälp av en guidande röst visualisera hur man ser ut då man nått sitt mål. Och "klä på sig" denna nya kropp och känna efter hur det känns. Så hur ser min målbild ut? Av någon anledning drömmer jag alltid om mig själv i ett par slitna jeans och en enkel T-shirt. Vet inte var det kommer ifrån men det känns fräscht och okonstlat på något sätt. Och det jag är just det jag är ute efter, den där känslan av att vara lätt och smidig. Att kunna röra mig och klättra, springa, osv. En bra målbild är nog bra för alla. Det gör oss starkare. Och fokusera inte bara på utseendet utan framförallt känslan. Hur känns det när jag kommit dit jag vill? Lycka till och massor med kramar till alla rara människor där ute!!

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Hej hej!



Tack så mkt för komplimang om mina bilder!

Jag har väl några bra foton på människor också tror jag, kan lägga in lite bilder jag tagit i dagens inlägg :)



Snygg målbild! Det klarar du, jag kan fota dig när du är i mål och hoppar sådär fint haha :) Jag vill också se ut så tack!



Ser att det går bra för dig!

Heja heja!



Kram Lisa-Marie

2010-08-31 @ 10:00:12
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/
Postat av: Luiza

Hej min vän!!!

Underbart är ordet!!!!

Tack för att du svarade , och gav mig hopp och pepping!

Det känns så bra att ha stöd av dig och alla andra =)!



Du har rätt, jag blev inkastad i detta för fort, efter att ha pratat med en fertilitets läkare...

Men jag tycker ändå att jag fick tid på mig att förbereda mig (2 veckor)...

Det känns mycket lättare idag, och jag vet att jag kommer klara det!!! Jag har ju ett mål, som du säger =)! Först och främst min hälsa, och i andra hand ,förhoppningsvis en graviditet =)!

Tack för att du finns!

Ha en god natt!

Kram/

Luiza

Postat av: Sara

Hej!



Nu har jag läst din blogg från början till idag och det var intressant! Jag hoppas få se bilder i framtiden??? Det är så motiverande att se de där krympningsbilderna. :-)



Anledninge till att jag hittade dig är att jag sitter hemma och deppar lite över min övervikt och jag var igång med att jämföra itrim med xtravaganza. Och hittade din blogg! Fantastiskt! Jag vill tipsa om xtravaganxajenny.se som går deras program. Hon har gått ned 35 kilo.



Lycka till nu!



mvh Sara

2010-08-31 @ 21:23:31
URL: http://sockersara.wordpress.com
Postat av: ann almgren

Hej Hjärtat

Nu har Dina 3 veckor med bara flytande föda

snart gått, Du har gjort det jättebra.Stegen har ökats på med minst 1000.Du är jätteduktig.Kämpa på , vet att

Du kommer att klara av det här.

Kram / Mamsell

2010-08-31 @ 21:30:47
Postat av: PhD

Vill bara tala om hur glad jag blir för alla härliga människor som finns därute! Välkomna alla nya och tack till alla som skriver. Det är som julafton varje dag när man ser att någon kommenterat. :-)



Hej Sara! Kul att du hittat hit. Och tack för tipset. Nu har jag ytterligare två bloggar att läsa!



Angående bilder så hade jag tänkt lägga ut några efter tolv veckor. Men det kanske blir tidigare, vem vet? Just nu syns det ju inte så mycket eftersom jag har en hel del kvar att gå ner. Men jag lovar, bilder kommer!



Kram och godnatt allihop. <3

2010-08-31 @ 21:42:34
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Rickard

Tänkte jag skulle lägga en kommentar och se till att kommentarsrekordet växer lite mer :)



Träning är skoj, efter ett tag blir det som en del av rutinerna och det känns galet om man missar ett pass. Jag reser ju lite mellan SD och SF och det känns alltid galet när man måste skippa ett pass för att man kommer hem försent.



Däremot har jag börjat tröttna lite på ellips maskinen, brukar köra en timme men det är lite segt. Tror jag skall börja springa nere vid Torrey Pines igen, det är lite roligare och snart blir det för mörkt på kvällen.



2010-09-01 @ 08:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0