Vilket väder

... det blev igår! Jag och dottern gav oss ut på promenad efter middagen och solen sken när vi gick. Vi var nästan hemma när de första regndropparna föll och jag sa att det är nog bäst vi springer. Hann precis hem innan haglet kom! Men visst är det maffigt när naturen visar sina krafter så där? Jag ställde mig under taket på uteplatsen och beundrade detta skådespel tills det lugnat ner sig igen.


Hoppas nu att vädret blir bättre ikväll för det är dags för sista delen av löparskolan på Itrim. Tänkte kombinera detta med att springa dit och hem plus köra ett pulspass innan. Har trots allt tagit det lugnare på sista tiden och hållit mig till högst ett träningspass per dag. Har istället tränat på min meditation och det går mycket bättre. Framförallt har det hjälpt mig att hålla mig närvarande i nuet även resten av min vakna tid. Men jag får skriva mer om det en annan dag. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Håller med, naturen är rätt häftig ibland. Regn speciellt är ju väldigt mysigt så länge det inte är alltför kallt.



Vet inte om du hört talas om ett fenomen som kallas "Ash lightning", det uppstår vid vulkanutbrott där blixtar färdas genom ask molnet och det ser hur läckert ut som helst (gör en sökning på Google så hittar men en hel del bilder).



Kramar!

2011-05-18 @ 11:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0