VårRusad

Klarade inte att komma under 30 minuter men förbättrade min tid med två minuter! Hur lyckades jag med det? Jo, tack vare min nya löparklocka så kom jag fram till att min hemmarunda på 5 km är bara 4.7 km. Den har jag klarat på lite drygt 30 minuter vilket motsvarar en 5 km tid på ca 32 minuter. Så jag får vara riktigt nöjd som sprang VårRuset på 30 min och 20 sek.

Men det här med lopp är inte riktigt min grej. Jag blir så stressad av alla människor och vinnarskallen i mig tycker inte om att bli omsprungen av de som är snabbare. Jag kommer inte in i min normala rytm utan börjar flåsa som en galning och känner mig seg och trött. En otrolig skillnad mot flytet och energin jag upplever när jag springer själv.


Men mamma och ungarna var där och efteråt njöt vi av en picknick bestående av Itrims kycklingsallad och jordgubbar. Solen sken och det kändes härligt att sitta där bland alla glada, positiva människor. Så visst var det en trevlig kväll! Nu är det dags för sängen för imorgon åker jag på klassresa med 27 stycken 12-13 åringar. Håll tummarna att jag överlever...

Kommentarer
Postat av: Krickan

Vilken bra tid, imponerande! Ja, det där med lopp kan nog vara svårt, all trängsel gör nog att man inte presterar på max :-) Men kul ändå!

2011-05-25 @ 09:08:37
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: Sussie

Härligt!!! Jag ska ut och springa i dag och verkligen bita ihop för att klara av att springa hela 5-kilometersrundan. Ska ha dig i tankarna som min inpsirationskälla! :)

Stor kram!

2011-05-25 @ 12:44:22
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Pia

Grattis! Jättebra tid med tanke på trängseln och allt. 20 sekunder från målet är ju ingenting!

Kom du bland top 1.000?



Kram Pia

2011-05-25 @ 15:05:14
Postat av: Kajsa

Hej!

Jätteroligt att följa din blogg.

Har spanat in det du skriver enda sen före jag började med VLCD/LCD och har blivit riktigt peppad!

Märks att du verkligen fått en enorm livsstilsförändring. Bra jobbat!



Är inne på min sjätte eller sjunde vecka och har nu passerat 10 kg, underbart! Sprang också vårruset i tisdags för första gången =)



Läste att du uppmanade folk att gå på djurexpot i spånga för några veckor sen. Jag bor i spånga och går på Itrim där. är det där du tränar också?



Vänliga hälsningar /Kajsa

2011-05-26 @ 23:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0