Trevligt på Itrim

Trots att kroppen fortfarande känns trött och jag fick kämpa mig igenom pulspasset. Först var det ett trevligt möte med fina vågen som officiellt placerade mig i 70-talet med 79.5 kg. Kom fram till att jag inte vägt så här lite sedan 1994 då jag gick ner med viktväktarna. Tror också att jag låg däromkring när jag träffade min man ett par år innan. Känns bra även om en del av viktnedgången visade sig vara vatten.

Sen körde jag som sagt ett pulspass och där var ett ansikte i cirkeln jag tyckte mig känna igen. Var inte denna smala, snygga kvinna Helga? I omklädningsrummet tog jag mod till mig och frågade och visst var det hon! Jättetrevlig tjej även i verkligheten. Och så där lång och elegant som jag skulle vilja vara. Vad roligt att springa på varandra så här! Bad henne även hälsa till Krickan eftersom de känner varandra "på riktigt".

Träffade även Lisbet från min Itrimgrupp och fick beröm för min nya frisyr. Klippte nämligen av mitt långa hår igår och har nu vad frisören kallade Victoria Beckham-frisyren. Inte för att det är några andra likheter mellan henne och mig men snyggt blev det.

Kommer bara ta lite tid att vänja sig och att lära sig styla det rätt. Tanken var i alla fall att ha något lättskött som inte heller blir så varmt när jag tränar. Foton kommer nog snart, så ni får se.

Trevlig helg på er nu alla fina människor! Själv planerar jag en hel del vila men någon löprunda blir det nog också...

Kommentarer
Postat av: Krickan

Snygg frisyr! Helga textade mig på bussen, nyheter sprinds fort i Tjockhult... Kommer ni köra på fredagmorgnar framöver? Jag kanske skulle joina, ett prova-på-pass brukar ju alltid gå att ordna!

2011-05-13 @ 17:08:04
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: Helga

Oj, jag rodnar! Tack, tack. Det var jättekul att ses! Och jag tänkte faktiskt på att du var väldigt snygg i håret, typiskt fladderhjärna att jag inte sa det! (Kom för sent till frukosten på jobbet, för övrigt!)

2011-05-13 @ 17:08:23
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: PhD

Vi skulle ju kunna träffas ändå. Men visst kan det vara kul att kombinera det med träning också. Hör av er om ni har lust!

2011-05-13 @ 20:14:59
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Helga

Stavgångspromenad kanske? Då kan man babbla samtidigt! De närmaste helgerna är tyvärr chokade för min del. Maj månad är helt galen!

2011-05-13 @ 21:52:14
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: Joline

Va underbart att vara under 80!! Jag hoppas verkligen att jag kommer dit någong gång!!

2011-05-14 @ 18:24:09
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: jagitrim

visst är det härligt att få klippa sig snyggt! jag har precis införskaffat mig en snarlik frisyr och trivs så himla bra i den :D Man känner sig så snygg och glad när håret är nyfrissat och fixat!

kram

2011-05-15 @ 12:50:50
URL: http://jagitrim.blogspot.com
Postat av: Pia

GRATTIS gumman! Under 80! Du blir bara yngre och yngre... :)

2011-05-19 @ 15:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0