Jag är kär!

... i mina nya löparskor!

Eftersom jag den senaste tiden börjat få ont i fötterna vid löpningen (irritation/rött, nästan som skavsår) beslutade jag mig för att jag inte kunde vänta sju veckor till på nya skor. Hade ju tänkt köpa flera par skor i USA eftersom de är mycket billigare där.

Så idag när min dator på jobbet helt oväntat avled gav jag mig av till XXL och provade skor. Fick springa på löpbandet så att den gulliga killen, dvs försäljaren kunde se vilken löpstil jag har. Det visade sig att jag är framfotslöpare (jo jag har jobbat på min teknik) med en liten tendens till underpronering, vilket betyder att jag springer tvärtemot de flesta andra och att de skor jag haft (som jag köpte för powerwalking inte löpning) är helt fel. Jag behöver neutrala skor med lågt hälparti och bra stötdämpning fram istället för bak.

Det blev därför ett par Nike Zoom Vomero+ 6 som är bland de mest stötdämpande av alla skor. Känns som att gå på moln! Skaffade även en söt löparkjol från Craft så jag kan få lite färg på benen när jag springer. Gav mig ut direkt när jag kom hem och snacka om att det var skillnad! Ingen känning av benhinnorna alls och fort gick det: 30 minuter blankt!!! Nu blir det till att putsa på den tiden till VårRuset eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Halloj!

Tack för ditt fina inlägg i bloggen :) Det känns så jäkla häftigt faktiskt! Man har mycket spännande framför sig!



Vad skönt att du hittade ett par bra skor, det vet man ju hur viktigt det är men man glömmer lätt bort det tycker jag..



Kram på dig!

Lisa-Marie

2011-05-10 @ 19:46:18
URL: http://mimitosbebis.bloggplatsen.se
Postat av: Krickan

Hot hot hot! Du kommer vara sexigast i spåret! Ursnyggt!

2011-05-10 @ 19:56:36
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: Helga

Härligt! Heja!

2011-05-11 @ 10:00:31
URL: http://helgasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0