Huvudvärk


Vaknade med huvudvärk idag och stannade faktiskt hemma från jobbet. Magen funkade inte heller så bra igår efter träningen. Fick riktigt jobbig magknip vilket jag inte brukar drabbas av. Mår helt okej nu på eftermiddagen i alla fall.

Vågen stod inte på min sida denna vecka men jag tror ändå att dessa siffror (81.1kg) stämmer bättre med verkligheten än den otroliga dippen förra veckan. Fina vågen hintade ju om att det var mest vatten som försvunnit och det har väl kommit tillbaka igen. Har ätit som vanligt, dvs korrekt enligt handfast minus sedan den där hamburgaren i lördags så jag vill inte skylla på det. Däremot har jag tagit det lite lugnare med träningen och inte kört mer än ett pass om dagen (plus en vilodag).

Det blev således sex träningspass förra veckan och över 9000 steg sex av sju dagar. Så jag vägrar att hetsa upp mig över vikten. Den kommer ramla av förr eller senare om jag bara fortsätter att träna och äta bra. Fokus just nu är VårRuset på tisdag och sen Blodomloppet två veckor efter det. Dessutom börjar jag längta efter semestern som ju inte ligger så många veckor bort. Men först dags för gruppmöte imorgon: nummer sjutton av tjugo. Tänk vad fort ett år går ändå!

Kommentarer
Postat av: S

Du har ju varit fantastiskt duktig hittills. Kroppen behövde säkert vila en dag. Bättre dagar kommer och din viktresa hittills har ju varit fantastisk. Kämpa på!

2011-05-19 @ 22:28:14
URL: http://mbraresan.blogspot.com/
Postat av: jagitrim

Wow! Jag tycker att du är superduktig och verkligen ligger i! Jag blir otroligt inspirerad av dig. viktnedgången hamnar ju emellanåt på "platåer". Egentligen ska man ju helst inte väga sig varje dag, eller max en gång i veckan (min hälsorådgivare tycker inte man ska väga sig mer än varannan vecka). Det är ju just för att kroppen ibland stannar upp i viktminskningen och att man då kan bli frustrerad över att vågen står still. Men det här vet du ju redan. Och jag är värre än värst och kan hålla på o väga mig FLERA gånger om dagen! Men jag har gjort upp med mig själv att det bara är "torsdagsvägningen" (på morgonen) som är giltig. Allt där emellan betyder ingenting.

Jag tycker att du är jätteduktig som tränar så mycket som du gör! jag försöker hela tiden hitta rätt motivation och inbilla mig att det är roligt. jag längtar till den dagen då jag verkligen Tycker att det är kul.

kramar

2011-05-20 @ 08:47:48
URL: http://jagitrim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0