Bodypump


Nu har jag äntligen provat bodypump för första gången! För er som inte vet så är det styrketräning i grupp med instruktör och peppande musik. Till hjälp har man en skivstång som laddas med olika vikter beroende på övning och styrka, eventuellt hantlar, en stepup-bräda och en matta. Vi jobbade mest med skivstången med vilken vi tränade armar, axlar, bröst, rygg och ben. Vi gjorde även utfall på golvet och från stepup-brädan för att träna benstyrka, vanliga armhävningar och situps plus planka för magen.
Kul? Jag tror det. Som vanligt är jag alltid lite tveksam i början och fick fokusera en hel del på instruktören för att se till att jag gjorde rätt. Men jobbigt var det! Jobbigare än någonting jag gjort på länge. Mina armar och ben känns som spaghetti nu efteråt. Det blir nog en skön träningsvärk till imorgon skulle jag tro...

Ha nu en fin helg allihop och glöm inte att hälsa solen välkommen tillbaka!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hurra! Vad kul att du kom iväg! Det går snabbt att få in de olika övningarna om man går några gånger.

Jag var på BP-pass 6.30 i morse. Trodde inte det skulle gå så bra att träna så tidigt, men det gick alldeles utmärkt!

Ha en riktigt fin helg!

2011-05-06 @ 15:23:06
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Krickan

Åhh, vad bra! BP är kanon och lätt beroendeframkallande. Kör lite BP så kommer du märka skillnad på löpningen, det bygger styrka som tusan. Dessutom rycks man med av musiken och tar i lite mera.



Tyvärr körde jag BP 2-3 ggr i veckan i början av 2000-talet och tröttnade snyft Har lärt mig läxan och ransonerar numera nya träningsformer.



Övningarna kommer du snabbt lära dig. Tips: gör utfallen utan vikter, det räcker i början. Bättre att öva på tekniken än att lassa på och tappa vinklarna/djupet. Säger hon som gjorde utfall med 20 kg på axlarna idag, med bra djup, men med lätt vingel :-) Man lever inte som man lär. Eller så är det det jag gör, behöver ju ligga på gränsen av vad jag klarar.

2011-05-06 @ 21:49:07
URL: http://krickantranar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0