Även solen har fläckar

Som ni vet gör jag mindre bra val ibland. I fredags var jag jättetrött efter jobbet och eftersom det regnade sköt vi på den planerade grillningen och gick till pizzerian istället. Där kan man ju göra bra val i form av en fräsch sallad med jag slog förstås till med en pizza. Normalt brukar jag bara äta en halv men denna gång åt jag hela. Inte bra men hade kanske varit acceptabelt om det stannat vid detta.

Men min reptilhjärna gav sig inte där. I lördags då jag, sonen och hans kompis varit och jobbat (krattat och burit kvistar och löv i två timmar för att tjäna pengar till klasskassan) så bjöd jag killarna på lunch på McD. Jag tänkte ta en sallad som vanligt men istället blev det den där nya 1955-burgaren (den var definitivt inte värd det).

Så nu är det upp ett och ett halvt kilo på vågen trots en rekordrunda i löpspåret. Sprang 10 km på otroliga 65 minuter igår!!! Tror nästan jag räknat fel någonstans...

Nä, upp på vagnen igen. Snabbmat är definitivt inte värt besväret. Det grillade köttet och grönsakerna vi åt på lördagkvällen var så mycket godare och nyttigare. Sov väldigt mycket i helgen och det behövdes nog för det känns som om krafterna äntligen återvänt. Ha en fin dag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Helga

Skönt att höra att du är mänsklig! (Inte för att jag betvivlat det.) Man står inte ut med att vara duktig hur länge som helst, ibland måste man synda lite. Men om man bara kliver tillbaks upp på vagnen igen och inte trillar i "Å nu är allt ändå förstört, nu kan jag lika gärna.."-fällan, då är det ingen fara!

2011-05-16 @ 13:03:19
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: Krickan

Håller med Helga, det är sånt som händer. Men nu vet du ju att du inte mår bra av snabbmat (troligtvis allt salt och skräp). Det är den insikten man måste göra, att det man väljer har konsekvenser. Ibland är det värt det, ibland inte.

2011-05-16 @ 13:45:02
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: PhD

Jo, även om jag inte precis mår dåligt av snabbmat så triggar det igång fortsatt dåligt ätande. Precis som att en enda cigarett nästan alltid leder till återfall för en före detta rökare. Det värsta är att det inte ens är gott (gäller i alla fall hamburgaren) men man bara gör det för att hjärnan säger att det är gott...

2011-05-16 @ 14:42:40
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det e konstigt det där med hur man väljer ibland.. men du är mänsklig å tar nya tag, det är det viktigaste.. tycker du e duktig!! :)

kram Lina

2011-05-16 @ 22:44:07
URL: http://linasitrimresa.blogspot.com/
Postat av: Monika

Bra att du kliver upp i vagnen igen! Felsteg är ju inte farliga så länge man gör det medvetet och kontrollerat.

2011-05-16 @ 22:55:54
URL: http://365dagarsresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0