Att ha något att skriva om

Lina skrev igår om hur tråkigt det är att Itrim-bloggar med tiden stannar av och det blir mindre att läsa. Jag håller med om att det blivit svårare och svårare att få sin "dagliga fix" av inspiration. Samtidigt vet jag ju hur jobbigt det kan vara att komma på något att skriva om. Vågen pendlar lite fram och tillbaka, maten ser mer eller mindre likadan ut varje dag (utom när jag svullar på snabbmat) och aktiviteterna består mest av jobb, träning och sömn. Det enda nya som händer mig just nu är hur långt och snabbt jag klarar att springa. Men bara för att jag är besatt av löpning så vill ni antagligen inte läsa om det varje dag? Tidigare brukade jag mest få dåligt samvete när jag läste om hur mycket andra tränade. Själv kom jag knappt iväg till Itrim två gånger i veckan...

Men jag vill att ni ska veta att oavsett vilken vikt eller vilken träningsnivå ni ligger på så är ni fantastiska! För ni har bestämt er för att göra något åt er hälsa. När det lättaste skulle varit att bara fortsätta som förut. Något jag gjorde så där tjugo år för länge. Och dom åren får jag aldrig tillbaka. Men det är aldrig för sent att ändra sig och ingen idé att gräma sig över det som varit. Ok, livet kommer inte bli perfekt bara för att vi blir smalare men det kommer definitivt bli bättre än om vi fortsatt som överviktiga. Så ställ inte för hårda krav på er själva utan se till att uppskatta varje liten förbättring. Om ni aldrig tränade tidigare är en eller två gånger i veckan en fantastisk prestation. Om ni avstår från onyttigheter ibland är det bättre än aldrig. Motsatsen till perfekt behöver inte vara totalt misslyckande.

Kom ihåg: Lite är alltid bättre än inget!!

Kommentarer
Postat av: Luiza

Hej fina du!

Visst är det väl så, att desto mer man gått ner och börjat hitta sig själv och formen, desto mindre har man att skriva om...

Nåväl, det är väl bra på ett sätt, eftersom det tyder på att man trivs och håller på att hitta en balans.



Hoppas allt är bra med dig.



Kramar/

Luiza

Postat av: Krickan

Fast du har ju massor att skrva om, din blogg har blivit en träningsblogg! Hejja hejja!



Förresten, vi borde mangla varandra upp/ned för Johannelundstoppen nån gång. Lite burpees/jämfota hopp på det, så kommer vi vara i finfin form! Tyvärr kan jag inte hålla jämna steg med dig i löpningen, annars skulle jag gärna hakat på!

2011-05-17 @ 22:02:31
URL: http://krickantranar.blogspot.com
Postat av: PhD

Upp och ner för Johannelundstoppen? Springer nog hellre en halvmara än orkar det! :-P

Jo, en hel del om träning blir det här i bloggen. Hoppas det inspirerar några. På jobbet pratar alla om hur de planerar att träna mera när vi möts. Det verkar som om jag ger folk lite dåligt samvete. Och ändå försöker jag hålla en låg profil...

2011-05-18 @ 09:33:25
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Krickan

Klart du klarar Johannelundstoppen! Du är ju asgrym! Vi kan ju värma upp genom att GÅ uppför (jobbigt nog), och sen köra lite Crossfit-övningar dvs burpees, jämfotahopp, utfall, dips på bänk osv. Det kommer göra underverk för din löpning, tro mig. Och det är mycket roligare att vara två!

2011-05-18 @ 13:19:16
URL: http://krickantranar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0