Fantastisk film och ny vikt

Torsdag och veckovägning igen. Denna vecka känns det roligare eftersom det blev nya, lite mindre siffror (86.7 kg). Har tränat hårt de senaste sju dagarna: löpning plus styrketräning på torsdagen, pulspass både söndag och onsdag, yoga på måndagen och afrodansen i tisdags. Dessutom har jag fått ihop mina steg (>8500) alla dagar utom fredag och gjort armhävningar/plankan nästan varje dag.

Det som jag varit sämst på med marsutmaningen är egentiden. Eller, jag vet inte riktigt vad det menades med just egentid. Jag är ju lite av en latmask så jag är väldigt bra på att koppla av när jag kommer hem. Ligger och såsar framför TVn eller i sängen med en bra bok. I så fall har jag egentid varje dag. Men massage är inget jag brukar gå på och av någon anledning har jag inte varit sugen på att bada heller trots att jag faktiskt älskar att koppla av i badkaret!

Igår var jag på bio med en kompis och vi åt ute på restaurang innan. Det är ju utöver det vanliga så jag tar och räknar det som egentid. Vi såg "The King's Speech" och den var helt fantastisk!! Rekommenderar den varmt. Jag har alltid gillat Colin Firth men hans prestation i just denna film var helt makalös (inte undra på att han fick en Oscar för rollen). Så filmen bjöd på ovanligt bra skådespeleri och en fin historia med mycket allvar men också underbar humor. (Fick nog med tillräckligt många superlativ där!)


Idag hade jag tänkt att löpträna på personalgymmet men känner mig ganska trött och har fortfarande ordentlig träningsvärk. Så jag får se. Kanske tar jag en vilodag och bara njuter av en extra lång promenad i solskenet istället? Kram på er allihop och ha en superfin dag!


Marsutmaningen
Distans 30km/80km
Träningspass 7/15
Nya träningsformer 2/2
100 minuters pass 0/1
Plankan 11 min (8 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 120 (30 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 1/4
Egentid 1/4

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller med dig, jag vet inte riktigt heller vad som räknas med egentid :)



Och bra jobbat! Vi ligger ungefär lika tror jag, jag ligger lite bakom med plankan och armhävningarna :) Och tack för tipset om filmen! Kanske ska se den ikväll :)

Ha en fin torsdag!

2011-03-10 @ 12:38:25
URL: http://itrimsandra.bloggplatsen.se/
Postat av: Sussie

I kväll ska jag ta med mig mamma på The King's Speech. Ser verkligen fram emot det!

Ha en riktigt fin fredag!

Kram!

2011-03-11 @ 15:23:16
URL: http://itrimsussie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0