Vad nu då?

Hade ingen lust att väga in i morse för jag har sett trenden ända sen i måndags då vågen visade 87.0 kg prick. Sen dess har det bara gått uppåt: först 87.1 kg i tisdags, sen 87.5 kg igår och nu otroliga 87.8 kg idag. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta?

Jag har tränat intensivt hela veckan och skött maten så gott som perfekt. Enda undantaget var igår då min ryska kollega bjöd på pannkakor för att fira Maslenitsa (den traditionella pannkaksveckan) men jag var måttlig och hade bara lite sylt på.

Jag känner mig väldigt svullen i kroppen, speciellt i händer och fötter, så det blir intressant att se vad vågen på Itrim säger imorgon. Jag vägrar i alla fall att låta detta bekymra mig för jag har verkligen jobbat på bra den sista tiden. Och idag är det dags för personalgymmet igen! Jag var där i tisdags och sprang 20 minuter (fort utan att stanna) och tänker nog springa lite idag också men kanske dela upp det i två gånger 10 minuter med styrketräningen emellan.

Igår promenerade jag 3 km på lunchen och körde ett pulspass efter jobbet. Bytte ut 4 step up stationer mot plankan (alla på tå) och avslutade med 20 armhävningar när jag kom hem (5 på tå). Resultat så här långt i utmaningen blir således:

Marsutmaningen
Distans 8km/80km
Träningspass 2/15
Nya träningsformer 0/2
100 minuters pass 0/1
Plankan 4 min (2.5 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 35 (10 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 0/4
Egentid 0/4

Kommentarer
Postat av: Rickard

Kroppen går lite i cykler så det är nog inget att oroa sig för, det mesta är nog vatten då du känner dig svullen.



Puss o kram!

2011-03-03 @ 17:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0