Bra flyt just nu

Nästan ett kilo mindre denna vecka också och det känns verkligen bra. Mest för att jag tränar så mycket och tycker det är roligt. Det betyder en hel del för självförtroendet att våga prova nya saker utan rädsla för att misslyckas (så självkänslan är bättre den också).

Viktmässigt börjar jag närma mig två speciella gränser. Först 85 kg vilket är den vikt jag vägde in mig på när jag gick med i viktväktarna hösten 1993. Jag gick ner 17 kilo på 17 veckor och var därmed nere på den lägsta vikt jag haft som vuxen: 67-68 kg. Men den gången såg jag det bara som en bantning och ett år senare hade jag redan gått upp och passerat min startvikt. Så att komma under 85 kg känns som att vara tillbaka där allting började och den här gången tänker jag inte göra om samma misstag!

Sen har vi 83 kg som är BMI 30 för mig och gränsen mellan övervikt och fetma. Fast om man tittar på fettprocent (<40%) så passerade jag den gränsen i början av februari. Det börjar kännas mer och mer möjligt att komma under 80 kg innan sommaren även om jag inte vågar hoppas på att nå målvikt (73 kg).
Fast man vet aldrig...


Marsutmaningen
Distans 46km/80km
Träningspass 11/15
Nya träningsformer 3/2
100 minuters pass 0/1
Plankan 17 min (11 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 230 (55 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 3/4
Egentid 2/4

Kommentarer
Postat av: Amanda

HEJA HEJA!! Vad du är duktig!

2011-03-17 @ 10:31:38
URL: http://barnesboplats.blogspot.com/
Postat av: Amelie

Skönt att höra att det går bra för dig, du kämpar på riktigt bra, så heja dig! :)

2011-03-17 @ 21:01:42
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: Luiza

Underbart att höra om dina framsteg och din beslutsamhet att lyckas =)!!!

Jag hejar på dig. Jättemycket!



Ha en fin kväll.

Kram

Postat av: Sara

Kul att det går så bra! :-) Hur gör man i iTrim med VLCD och LCD? Inget man kan köra i perioder för att komma ned till målvikt?

2011-03-20 @ 08:10:36
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0