Yoga

Denna vecka är det dags att prova nya träningformer och först ut var yoga. Har visserligen provat det framför TVn en gång men detta var första gången med en livs levande instruktör. Så hur var det? Jobbigt, men inte så svårt som befarat. Är ju ganska vig och stark så det enda som var problematiskt var de positioner som krävde god balans. Men övning ger färdighet och jag kommer nog gå dit igen. Jag jobbar som bekant på Stockholms universitet och förutom ett personalgym så har vi tillgång till olika pass på Frescatihallen. Om jag inte har alltför mycket träningsvärk imorgon så ska jag prova afrodans.


Helgen var jättetrevlig. Träffade flera bekanta på båtmässan i lördags och fick dessutom besök av en kompis på kvällen. Igår var jag och shoppade med min mor och dotter, bland annat ett par jeans i storlek 44 vilket jag inte kunnat ha på över 15 år. Jippie!!



Med morgonens yogapass (som jag räknar som både ny träningsform, träningspass och avslappningsövning) så ser det ut så här med min utmaning:


Marsutmaningen
Distans 21km/80km
Träningspass 5/15
Nya träningsformer 1/2
100 minuters pass 0/1
Plankan 9 min (7 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 90 (25 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 1/4
Egentid 0/4

Kommentarer
Postat av: Sussie

Heja heja vad du är duktig!

Yoga skulle jag också vilja testa, men det finns inte på gymmet tyvärr.

Afro kan jag dock rekommendera.



Grattis till jeansen också! :)



Kram/Sussie

2011-03-07 @ 22:33:32
URL: http://itrimsussie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0