Tänkvärd och underbar låt

Älskar denna låt, framförallt texten. Har legat på min spellista ett bra tag och jag blir så otroligt rörd när jag hör den. Tack alla ni som följer bloggen och speciellt ni som skriver kommentarer. Det betyder så mycket och man blir jätteglad varje gång.



Ur texten (och min mycket fria översättning):

I dreamed I was missing / Jag drömde att jag saknades
You were so scared / Du var så rädd
But no one would listen / Men ingen ville lyssna
'Cause no one else cared / För ingen annan brydde sig

After my dreaming / Efter min dröm
I woke with this fear / Vaknade jag med denna rädsla
What am I leaving / Vad lämnar jag efter mig
When I'm done here? / När jag är klar här?

So if you're asking me / Så om du frågar mig
I want you to know / Vill jag att du ska veta

When my time comes / När min tid är ute
Forget the wrong that I've done / Glöm allt dumt jag gjort
Help me leave behind some / Hjälp mig att lämna efter
Reasons to be missed / Några anledningar att bli saknad
And don't resent me / Tyck inte illa om mig
And when you're feeling empty / Och när du känner dig ensam
Keep me in your memory / Håll mig i minnet
Leave out all the rest / Glöm allt annat

Don't be afraid / Var inte rädd
I've taken my beating / Jag har tagit emot mina smällar
I've shared what I've made / Jag har delat det jag fått
I'm strong on the surface / Jag är stark på utsidan
Not all the way through / Inte hela vägen in
I've never been perfect / Jag har aldrig varit perfekt
But neither have you / Men det har inte du heller

Forgetting all the hurt inside / Genom att glömma all smärta inuti
You've learned to hide so well / Som du lärt dig dölja så väl
Pretending someone else can come / Genom att låtsas att någon ska komma
And save me from myself / Och rädda mig från mig själv
I can't be who you are / Jag kan inte vara som du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0