Gillar uppförsbackar

Tack alla fina människor för värmande beröm!! <3

Jag satt och fyllde i min Itrimbok igår och såg så tydligt hur jag fungerar när det gäller motivationen. Jag är en typisk tävlingsmänniska som alltid försöker bli bättre och "vara duktig". Tricket är hur jag kan utnyttja det för att fortsätta träna och äta rätt. För mig är svaret att hela tiden sätta upp nya mål att sträva mot. Rutiner med matplanering och träning 2-3 gånger i veckan är helt enkelt inte tillräckligt. Om det blir för inrutat tappar jag bara gnistan och då går det gärna utför tills dess att ingenting blir gjort. Ni vet hur det är när man hela tiden skjuter på träningen till nästa dag och planerar att äta bättre efter helgen.


På min sexmånadersuppföljning satte vi upp två nya mål: att fylla i Itrim-boken varje dag (blir ju ett gratis kryss då, haha) och nolltolerans mot energirika kolhydrater (potatis, bröd, ris, pasta). Detta har hjälpt mig att komma på banan igen (jagar fler kryss varje vecka). Och marsutmaningen var perfekt för att sätta fart på motionerandet. Ett riktigt högt uppställt mål som jag fick bita tänderna i! Nu hoppas jag att förbättring av tiden på distansen 5 km kommer att peppa mig att springa mer framöver och så småningom ska jag flytta fram ambitionerna genom att öka distansen. Allt för att inte hamna i "rutinfällan". Jag vet att jag skrivit om det tidigare men det är verkligen viktigt att komma på hur man fungerar. Då kan man börja hitta metoder som gör att man kan leva med sina nya vanor. Eller vad tycker ni?


Marsutmaningen
Distans 84km/80km
Träningspass 19/15
Nya träningsformer 3/2
100 minuters pass 1/1
Plankan 30 min (17 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 360 (80 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 4/4
Egentid 3/4

Kommentarer
Postat av: sandra

Grattis, du är i mål! En liten stund för dig själv bara :)



Stort grattis!

2011-03-29 @ 12:04:09
URL: http://itrimsandra.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0