Löparskola

Igår kväll var det dags för säsongens första löparskola på Itrim. Jag passade på att köra ett pulspass innan vilket visade sig vara ett misstag. Under tredje varvet sträckte jag en vadmuskel och först blev jag rädd att det var samma sak som hände i höstas då jag fick problem med muskelfästet i samma vad. Men detta kändes annorlunda: ungefär som sendrag fast inte lika ont utan mer som att det stramade. Visste inte om jag skulle kunna springa på benet efteråt men det gick bra. 2.1 km sprang vi och jag höll ett betydligt högre tempo än då jag sprang mina 5 km i lördags. Försökte massera benet när jag kom hem och tog sen ett hett bad. Vaden känns lite stel nu på morgonen men jag har inte ont så det blir nog bra snart (hoppas jag). Vågen är envis och vägrar ligga ett gram under 85 kg idag men det bjuder jag på!! Fortfarande supernöjd med nästan ett kilo ner sen förra veckan. Idag är sista dagen på marsutmaningen och dags för egentid i form av frisören på eftermiddagen. Ska bli skönt att bli fin i håret och slappa lite. Hoppas ni andra får en fin dag ni också! Kram <3

Marsutmaningen
Distans 88km/80km
Träningspass 21/15
Nya träningsformer 3/2
100 minuters pass 1/1
Plankan 30 min (17 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 360 (80 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 4/4
Egentid 3/4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0