Hej där!



Jag lever fortfarande även om det varit lite tyst från mig ett tag. Har mått lite sisådär men har i alla fall sett till att röra på mig varje dag. Fick äntligen till mitt 100 minuters pass vilket blev en powerwalk med lite löpning inblandat. Sen har jag kört ett pulspass, spelat badminton med ungarna och tränat afrodans. Vågen står ganska still och jag har varit väldigt hungrig så någon avvikelse med maten har det blivit. Vi får se hur hårt det straffar sig på torsdagens veckovägning. Men jag är nöjd med mig själv och träningen har funkat bra. Nästa månad drar jag igång ordentligt med löpningen och det ser jag verkligen fram emot. När jag var ute på min 100 minuters powerwalk så slog det mig hur lätt det är att röra sig nu för tiden. Jag riktigt flyger fram!! Och springa går ju också ganska lätt, en otrolig känsla! För ett halvår sedan var det jättejobbigt bara att promenera (speciellt i uppförsbackarna) men då hade jag 30 kilo mer att bära på...

Svar till Sara: När man börjar med viktminskning på Itrim kan man välja att äta enbart måltidsersättningar under tolv veckors tid. De första tre veckorna med VLCD (4 måltider om dagen på 150 kcal) och därefter nio veckor med LCD (200 kcal per måltid, totalt 800 per dag). Därefter måste man börja äta varierat, dvs två mål riktig mat om dagen och två ersättningar (om man fortfarande behöver gå ner). De rekommenderar inte LCD längre än 12 veckor och inte mer än en 12-veckors period per år. Jag vet att några kör en kortare LCD period andra året för att få lite extraskjuts om man har svårt att gå ner de där sista kilona.


Marsutmaningen
Distans 64km/80km
Träningspass 15/15
Nya träningsformer 3/2
100 minuters pass 1/1
Plankan 20 min (12 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 270 (65 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 3/4
Egentid 2/4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0