5km löpning - avklarat!!

I lördags hände det. Skulle ge mig ut på min 5 km runda och målet var att springa/jogga så mycket som möjligt. Började därför i lugnt tempo och de första 5 minuterna var relativt jobbiga. Hade kraftig motvind och svag uppförsbacke så den första kilometern tog emot lite. Men så fort jag blivit varm flöt det bara på - jag sprang och sprang och sprang. Visserligen lite långsammare i uppförsbackarna men jag vägrade sakta ner till gående. Under den sista kilometern började det kännas ganska trögt men då hade jag ju målet i sikte: att klara av hela rundan utan att stanna!

Snacka om att det var en underbar känsla att komma hem: 5 km på 40 minuters oavbruten löpning! Nu ska jag börja jobba mot en bättre tid och känna hur orken ökar med fortsatt träning. Men målet jag satte inför Vårruset är redan uppfyllt.
Helt otroligt!!

Nu är det inte många dagar kvar på marsutmaningen och bara 3 minuter planka återstår (hatar den övningen och gör nog hellre situps i fortsättningen). I april kommer jag framförallt satsa på löpning blandat med några yoga, afro och pulspass.


Marsutmaningen
Distans 80km/80km
Träningspass 19/15
Nya träningsformer 3/2
100 minuters pass 1/1
Plankan 27 min (16 min tå)/30 min (10 min)
Armhävningar 330 (75 på tå)/300 (30)
Avslappningsövningar 4/4
Egentid 3/4

Kommentarer
Postat av: Sussie

Härligt! Bra jobbat! Ska försöka mig på samma sak i veckan också. Tror inte att jag klarar att springa 5 km än, men jag ska försöka i alla fall.

Kul att det har gått så bra med marsutmaningen. Jag hatar också plankan, men tror att den fyller sin funktion. :)



Ha en fin dag!

Kram/Sussie

2011-03-28 @ 12:16:34
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Helga

Jösses! Blir gruvligt imponerad. Jag har då aldrig sprungit i närheten av några 5 km i hela mitt liv, ens när jag var tanig tonåring.



Wow!

2011-03-28 @ 12:49:07
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: Luiza

Otroligt bra jobbat vännen!!!! Jag är oerhört impad av din uthållighet =)!



Tack för din fina kommentar och dina tummar och tår, det behövs nu <3.



Kramar

2011-03-28 @ 14:53:51
URL: http://www.luizas-feelings.blogspot.com
Postat av: Krickan

Shit, vad jag blir imponerad! Fortsätt i en här takten så kommer du aldrig nånsin ha problem med vikten!



Grattis!

2011-03-28 @ 15:23:20
URL: http://krickantranar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0