Väder och vikt

Jag vet inte riktigt vad det är med mig som inte klarar av att hålla motivationen uppe längre. Kan det vara vädret? Det känns i alla fall som när det regnar hela tiden så blir jag slö och sugen på en massa saker jag inte borde äta. Har dessutom fallit föga för snabbmat istället för att orka laga mat. Så vikten fortsätter pendla runt 80 och jag undrar fortfarande om det kan vara så att jag saboterar för mig själv så fort jag kommer under denna magiska gräns?

Men en del disciplin finns kvar i alla fall. I lördags hade sonen och jag kommit överrens om att göra sällskap till Grimsta. Jag skulle springa och han skulle besöka skateboardparken. Men sen satte latheten in och jag bestämde att vi skulle skjuta på det till söndagen istället. Detta drog igång mitt dåliga samvete och det gnagde så envetet att så fort middagen var över (grillspett, mums!!) gick jag faktiskt och bytte om. Jag sprang och sonen åkte bräda brevid. Han stannade kvar i parken medan jag sprang det korta löpspåret och sen sprang/åkte vi hem. Totalt blev det 10.3 km löpning för mig vilket tog en timme och sju minuter. Och vilken härlig och fin sommarkväll det var!

Sen regnade det hela dagen igår och latmasken kom fram igen. Satt och tittade hur klockan blev både 15 och 16 (Itrim har öppet 15-18) och hade så gott som bestämt mig för att skippa pulspasset när jag till sist tog mig i kragen och gick dit. Det blev därför både tillräckligt med steg och ett träningspass igår. Så jag har faktiskt en liten ordningspolis i huvudet som börjar tjata så fort jag försöker skippa träningen och det slutar oftast med att jag går iväg trots allt.

Borde därför vara ganska nöjd med mig själv men det är så lätt att fokusera på det man inte gör. Hade dessutom en "gud vad jag är tjock"-upplevelse förra veckan. Helknäppt med tanke på att jag gått ner 37 kilo! Såg nämligen bilden som togs på mitt lag vid Blodomloppet och tyckte att jag såg lika tjock ut som före Itrim. Det är naturligtvis inte sant och även om jag kanske ser stor ut på just denna bild så är det en enorm skillnad från förut. Visst har jag fortfarande en del att gå ner och dessutom en massa extra hud som vittnar om min tidigare vikt men jag borde ju vara stolt över allt jag åstadkommit!

Så VARFÖR är man så hård mot sig själv hela tiden?


Kommentarer
Postat av: Helga

Svar: vet inte. Varför man är hård mot sig själv alltså. Det är väl konstigt?



Men du. Jag har sett dig i verkligheten. Och bilden ovan gör dig INTE rättvisa, så det så. Direkt osmickrande, faktiskt.

2011-06-20 @ 13:29:25
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: PhD

Tack snälla! Jo, det är nog inte den bästa bilden på mig precis. Men oavsett hur jag ser ut borde jag vara nöjd med min prestation och hur jag mår. Lätt att säga men ibland så svårt att följa. Kram :-)

2011-06-20 @ 14:46:17
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: S

Låter inte alls som du tappat motivationen! Äta måste du, även i framtiden. Även "snabbmat". Det gäller bara att veta att när man gör det så fortsätter man med motion och "bra" mat efteråt! Det är ju precis det vi försöker lära oss! Tänk att du sprang över en mil en lördagkväll och njöt av det! Gjorde du det innan din viktminskningsresa började? Nä, tror inte det. Du är super duktig! Fortsätt på resan som du börjat.

Kram

S

2011-06-21 @ 11:26:40
URL: http://mbraresan.blogspot.com/
Postat av: "Itrim-Eva"

Du är fantastiskt duktig - glöm aldrig det. Den resa som du har gjort och fortfarande håller på med är lång och krokig. Ta fram korten på dig själv från förra sommaren istället och jämför. Sätt upp på kylskåpet, i badrummet eller någon annanstans där du ständigt påminns om din fantastiska prestation. Ha en fantastisk sommar!! Kram Eva

2011-06-22 @ 07:47:25
Postat av: Anonym

Hej, söta du! Just nu tävlar jag på nelly.com med min klänning och skulle bli superglad ifall du skulle kunna kicka in och rösta går snabbt och det skulle göra min dag! Ifall jag kommer bland dom med högsta poäng och vinner 1:a pris så skulle jag vilja dela den resan med min mamma efter allt hon gjort för mig, ställt upp varje gång jag bett om nått, alltid funnits där för mig och skulle jätte gärna vilja dela den med min mamma!♥ Skulle också vilja få vara mer med henne och spendera mera tid med henne, eftersom vi får aldrig göra det tillsammans så mycket..

Så snälla du, bara några klick:

http://www.nelly.com/se/designyourdress/?obj=iudIHRwRdJEW90lngBjPxoMPJ6YmMccsK51RJkhkuj7siiUFh4SV#Gallery

Förlåt ifall du inte gillar sånt här så ber jag om ursäkt men annars hoppas jag att du får en bra dag och tack för din tid!:)

Kram

2011-06-22 @ 08:45:05
Postat av: [FOTOBLOGG] med Författar intresse

I min blogg får du följa mitt liv om hur det är att ha ADD uppmärksamhetsstörning. Du får också se en massa fotografier och läsa berättelser jag skrivit.

Eller varför inte bara gå in på bloggen & vara med i min Dagens Blogg tävling ? :D

2011-06-22 @ 08:59:47
URL: http://shadowzplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0