Inte så farligt

... som jag hade trott att väga mig på Itrim idag. Det var nämligen dags för motivationssamtal igen och då brukar det ingå att ställa sig på fina vågen också. Den visade 80.7 kg vilket var mindre än jag räknat med och bara 1.2 kg mer än sist. Det roliga var att jag förlorat 1.6 kg fettmassa så viktuppgången bestod av vatten och muskler. Och det kan man väl inte klaga på?!!

Detta innebär att jag numera ligger på 32.7% kroppsfett vilket enligt Itrimboken är inom spannet för normalvikt hos kvinnor (23-34%) och jag räknas därför inte längre som överviktig. Helt otroligt!!!


Vi diskuterade min strategi framöver och jag berättade att mitt mål var att komma under 80 igen innan semestern och sen stanna kvar på sjuttiotalet för gott. På semestern ska jag försöka hålla vikten genom att i största möjliga mån hålla mig till handfast minus (dvs undvika energirika kolhydrater) och fortsätta motionera. Jag måste också fundera på hur jag ska göra nästa år, om jag ska fortsätta på Itrim eller inte. Har inte riktigt bestämt mig ännu...

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hurra vad härligt! Grattis!

I morgon springer jag Parloppet. Tänk gärna på mig och skicka över energi vid 19 när det sätter igång. :)

Kram/Sussie

2011-06-08 @ 15:13:00
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Krickan

Otroligt bra! Och jag tycker man skall titta MYCKET på fettprocenten, BMI är och förblir väldigt trubbigt mått för dom som tränar......



Jag röstar för Sats i V-by. Om du tar billigaste nivån får du gå både på parken och i centrum. Dessutom, både jag och Helga med familjer kommer vara medlemmar i höst/vinter. Kan det bli bättre?

2011-06-08 @ 21:43:21
URL: http://krickantranar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0