I väntans tider

På semestern som börjar denna torsdag. Hade en lugn och skön midsommar med för mycket mat och för lite motion vilket gör att vikten ligger kvar på 80-81 kg. Men jag sprang i alla fall 10 km i lördags och igår spelade jag badminton med barnen en timme. Det som fungerat sämst är promenaderna för jag har suttit med datorn i knät hela helgen. Började spela Sims 3 igen efter minst ett års uppehåll och trots att jag är ganska trött på spelserien så fastnade jag. Nu måste jag jobba järnet de här sista arbetsdagarna och sen ska det bli underbart att återse Kalifornien igen! Vi får se hur det blir med bloggandet under tiden men jag lovar att rapportera vikt och vanor om än inte lika ofta. Ha det så länge!


Kommentarer
Postat av: Helga

Åhh, Kalifornien! Låter helt underbart säger en som inte har varit där på 20 år drygt (nu låter jag som en riktig globetrotter, eller hur).



Angående ditt förra inlägg leva som tjock eller smal så hade DN en intressant artikel på samma tema, den kanske du redan sett? Det var ett referat av en studie som visar på sambanden mellan livsstil och (över)vikt. Föga förvånande tittar överviktiga mer på TV, fast dator var inte lika kopplat till övervikt, intressant nog. Tyvärr hittar jag inte länken just nu!



Ha en skön semester och blogga gärna!

2011-06-27 @ 13:06:20
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0