Gruppmöte om sömn och egen tid

Passar bra med tanke på att jag hade svårt att somna i onsdags vilket ledde till hemsk huvudvärk igår. Vågen visade ett halvt kilo mer vilket nog har att göra med pizzan jag åt i onsdags och igår tyckte jag så synd om mig själv att jag svullade på allt möjligt. Men idag är en ny dag och snart ska jag iväg och träna igen!


Gruppmötet handlade som sagt om vikten av att sova ordentligt. Undersökningar visar att de som sover mindre än åtta timmar per natt inte bara har högre vikt utan framförallt mer bukfett (det farliga fettet). Stress ökar också på midjemåttet så vi diskuterade faran med att ta med sig jobbet hem och alla "måsten" som vi kräver av oss själva. Ett tips var att dela in saker i tre kategorier: det vi måste, borde och framförallt vill göra. Då ser man ganska snart att det finns väldigt få måsten och att man kanske kan hoppa över en del borden för att prioritera sig själv istället. Själv mediterar jag nästan varje dag, tränar ofta och njuter av mina promenader i sällskap med ljudböcker och bra musik. Mitt råd för dagen är alltså att inte glömma bort er själva för man behöver inte vara så jäkla duktig hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Helga

Låter intressant! Detta är bra med Itrim, tycker jag, att även sömn och stress kommer med. Helheten.



Måste, borde och vill! Det ska jag komma ihåg! Insåg idag är jag är väldigt stressad, och jobbet är bara en av många saker som stressar mig.

2011-06-19 @ 21:36:31
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0