All time low

Idag visade hemmavågen lägsta vikten hittills, nämligen 79.5 kg. Nu tänker jag stanna kvar under 80 för gott! När jag började på Itrim satte jag 75 kg som slutmål men numera siktar jag på 72-73. Har börjat få mycket kommentarer igen om min viktnedgång. Grannen sa att han knappt kände igen mig längre och hoppas att jag ska lyckas hålla min nya vikt. Han berättade om en släkting som gått ner väldigt mycket i vikt men som nu var tillbaka där hon började.

Trots att detsamma gällt mig tidigare så tror jag faktiskt inte det kommer hända igen. Jag har en helt annan inställning till mat och motion nu och går framförallt inte och fantiserar om all mat jag ska äta "när jag är klar". Jag äter faktiskt det jag vill redan nu men försöker att inte överdriva. Tar en glass eller en bulle ibland men avstår om jag inte är jättesugen. Och jag undviker att köpa hem sånt som frestar både för min och ungarnas skull.

Motionen skulle jag heller inte vilja avstå ifrån. Visserligen är jag lite trött på pulsträningen men löpningen är fortfarande jättekul och styrketräning har blivit skoj igen. Hoppas också komma igång med badmintonen framöver. Stegen är dessutom lätta att få ihop nu när det är så fint att promenera på kvällarna.




En sak jag glömt rapportera är storleken på kläderna jag köpte i helgen. Mina jeansshorts som visserligen är lite stretch är bara storlek 40 och linnet som passade bäst var 36/38! De flesta byxor som jag provat passar bra i storlek 42 men som sagt shortsen blev till och med mindre. Helt j-kla otroligt!! Skulle gärna vara utan allt löst skinn på magen men med kläder ser jag helt okej ut.
Inte långt kvar till målet nu...

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tack för din kommentar! Det är roligt att du läser. :)

Härligt att det går neråt för dig! Jag ser med spänning fram emot resultatet på Itrim i morgon.



Ha en fin dag! Kram/Sussie

2011-06-14 @ 16:50:29
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Krickan

Otroligt bra jobbat! Imponerad! Och om du tröttnat på en typ av träning så finns det ju massor av andra träningsformer att välja på..... Variation är superbra! Tänkte utmana dig på först in i sjuttiotalet, men du är ju redan där :-)

2011-06-14 @ 21:42:22
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: Helga

Du är superduktig! Men det har jag ju sagt förut. Känner igen mattänket. Det är så skönt att faktiskt kunna äta det man är sugen på - IBLAND! - utan det där gamla dåliga samvetet. Det är en skillnad jag inte var beredd på, faktiskt. En bonus alltså!



Får jag ställa en fråga? Är dina barn överviktiga? Förstår om du inte vill skriva om dem på bloggen så svara bara om det känns okej.

2011-06-16 @ 08:37:33
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: S

Vilken fantastisk resa du gjort! Bra jobbat!!!



Tror att din inställning är rätt. Med det tänket som du har nu tror jag också att du kommer förbli "normalviktig" även om dina barn alltid kommer tycka du är "jätteviktig"...

;-)

2011-06-17 @ 00:44:31
URL: http://mbraresan.blogspot.com/
Postat av: PhD

Tack för alla fina kommentarer!

Mina barn har nog i perioder varit lite runda (fast kanske inte direkt feta). De var definitivt smalare när vi bodde i USA vilket berodde på att vi rörde oss mer där. Jag tycker det är svårt att motivera dem till motion för ingen av dem är speciellt intresserade av sport. Det beror ju på att vi som föräldrar inte varit speciellt bra som förebilder (förutom på senare tid). Som de flesta barn älskar de förstås allt onyttigt och äter allt som råkar finnas hemma...

2011-06-17 @ 11:58:41
URL: http://komitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0