Varma fiskar

Besökte Itrim imorse för ett motivationsmöte med min coach. Vägning ingick också och den visade 1.4 kg upp sen sist men "bara" sex hekto var fett. Laddade upp med ersättningar och ska köra riktigt strikt med 2+2 nu. Vill gärna nå nästa magiska gräns innan hälsokontrollen för 6 månader och det vore underbart att nå 85 kg till dess.

Vi pratade en del om vad som gick fel nu under helgerna och jag tror det var dålig planering som jag föll på. Hade ganska bra koll under julen men sen gick det sämre. Vi sov länge, var förkylda och hade ingen lust eller ork att planera eller laga bra måltider. Det ledde till att jag åt frukost för sent så att måltidsordningen blev rubbad och sen blev det mackor eller till och med pizza när vi inte orkade laga mat.

Det verkar också som om jag och maken har dåligt inflytande på varandra. Vi har ju skaffat oss bra vanor på var sitt håll men när vi träffas tenderar vi att gå tillbaka till gamla dåliga vanor från förr i tiden. För att lyckas bättre nästa gång ska jag se till att planera in maten flera veckor i förväg så att vi inte faller i pizzafällan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0