Varning för halka!

Tack Louise för att du är med och peppar! Du är så duktig som kör på med snabbt igen och jag tror du kommer klara de där sista kilona galant. Jo, jag hoppas på en fin vår och att den kommer snart! Vintern är trevlig fram till julen men sen brukar jag ha fått nog. Höll dessutom på att slå ihjäl mig idag då jag skulle vara extra duktig och gå till Itrim i halkan. Så nu har jag några riktigt intressanta blå svullnader på höger hand och armbåge. MEN jag körde i alla fall mitt första pulspass sen juluppehållet och det var alldeles för jobbigt! Min kondition har verkligen blivit sämre under dessa "latmånader"...


Dessutom var det veckovägning hemma idag och nu är jag definitivt tillbaka under 90-strecket igen. Ett halvt kilo sen förra veckan känns som lite av en present med tanke på min brist på entusiasm för kost och motion denna vecka. Nu är det ynka tre veckor kvar till 6-månadersuppföljningen och tyvärr kommer jag inte ens vara i närheten av vad jag hoppades för tre månader sedan. Men kanske jag och kroppen behövde en paus? Det verkar som om många kämpar med motivationen den första tiden efter LCD. Det viktigaste är väl att man inte lägger ner helt och börjar med gamla vanor igen. Och så långt har det inte gått för jag har fortfarande ganska bra koll på mitt ätande även om det inte varit strikt nog för viktnedgång. Detta är en lång resa och jag har redan skaffat mig en bättre hälsa än jag haft under hela mitt vuxna liv. Femton kilo till ska ner och vem vet, kanske är de borta lagom till sommaren? Denna sommar kommer i vilket fall bli otroligt mycket roligare än den förra då jag var så stor och i så dålig kondition att jag inte orkade någonting.

Kommentarer
Postat av: Eva

- 15 kg till i sommar låter som ett schysst mål. Du har ju redan kommit så långt, så jag hänger inte riktigt med på det där med att du är långt från uppsatta mål. Motivationen kommer säkert i retur i takt med att trottoarerna blir isfria. Vi ses på fredagsgruppen (men tyvärr inte nästa för då har jag förhinder och ser därför extra mycket fram emot din rapport på bloggen) Keep up the spirit! Eva frå fredagsgruppen

2011-01-21 @ 18:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0