Tunnare - både på kroppen och knoppen

Jag har tappat en hel del hår sen jag slutade med snabbt. Har väldigt tjockt hår och brukar i perioder tappa mycket men inte så det märkts på tjockleken. Nu kan jag däremot känna skillnad. Inte så att jag är tunnhårig men jämfört hur mycket jag brukar ha så är det definitivt tunnare. Vet inte om jag ska oroa mig över detta eftersom jag antar att det kommer tillbaka så småningom. Jag undrar bara om någon annan Itrimmare har upplevt samma sak? Det står ju listat som en av de möjliga biverkningarna som kan uppstå. Jag vill väl mest försäkra mig om att håret kommer tillbaka igen. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Hej hej!

Kul att se att du är tillbaka! Jo, jag har hört andra nämna detta men det kommer tillbaka.. :) Det är en liten chockreaktion av snabb viktnedgång. Inget farligt utan bara en reaktion.. :)



Kram på dig!

Lisa-Marie

2011-01-11 @ 11:10:16
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla Key

Jag körde snabbt hösten 2009. I slutet på mina 10 veckor började jag tappa håret. Då började jag ta lite extra vitaminer. Nu lite drygt 1 år senare känns det som om håret är tillbaka så som det var innan jag började.



Mvh

Camilla

2011-01-11 @ 12:34:45
Postat av: Anna

Jag tyckte också att jag tappade mycker hår under pulvrandet, och det fortdatte även en tag efter pulvrandet. Men nu när jag kör Sxhwarzkopf schampo för starkare hår så tycker jag att jag inte alls tappar lika mycket hår. Vet inte hur mycket som är schampots tjänst, och hur mycket som är mineralerna när man äter vanlig mat igen, men du ska nog inte oroa dig om det inte är så att du får en massa kala fläckar på huvudet. Det är inte konstigt att man tappar lite mer hår när kroppen chockas med mycket mindre näring än den är van vid.

2011-01-11 @ 14:26:58
URL: http://studentitrim.bloggplatsen.se
Postat av: C

Hej!



Jag körde itrim för några år sedan och tappade kopiösa mängder med hår. Varje dusch fick jag händerna fulla med hår, verkligen läskigt. Jag tappade även 2 st tånaglar!!!!



Allt kom tillbaka, men det tog ett bra tag. Håret var väldigt glest och jag hade som kala fläckar vid tinningarna. Mitt val blev att klippa kort.



Att ta extra vitaminer är mitt starkaste råd. Kroppen är i chock men lider även av näringsbrist... Min Itrim-människa sa att jag inte behövde äta tillskott, vilket var korkat. Tyvärr lyssnade jag på honom.



Håret kommer tillbaka!

2011-01-11 @ 17:43:58
Postat av: Cathrine

Precis i förra veckan upptäckte jag att jag börjat tappa massor av hår. Eftersom mitt hår är extremt tjockt så oroar det mig inte...än i alla fall...och jag tror att det är en reaktion på den snabba kuren, men nu när vi är inne på varierat så blir det säkert bättre, men det tar ett tag innan håret hinner ifatt.



För övrigt är jag glad att du är tillbaka på bloggen! Jag har saknat dina kloka inlägg!



kram, kram

2011-01-12 @ 22:37:28
URL: http://happylainen.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Ohh ja. Tappade mycket hår http://itrim69.bloggplatsen.se/2010/05/02/2916377-vecka-12-dag-5/

nu har jag fjungloria då det jag tappat börjat växa ut igen. Det är som sagt en vanlig åkomma vid svält, kroppen lägger energin på var den mest behövs.

2011-01-14 @ 09:57:23
URL: http://itrim69.bloggplatsen.se/
Postat av: Monica Agerkrans

Hej

Mitt axellånga hår har blivit så tunt att det är svårt att täcka kala fläckar. Kan fortfarande sätta upp till en liten hästsvans men kommer att klippa det kort för att inte i onödan slita på det lilla som är kvar. Skönt att höra att det kommer tillbaka.

Vilken härlig blogg!! Så många kul bilder.

2011-03-19 @ 11:09:19
Postat av: carro

Åh så skönt att man inte är ensam med hårtappandet. Fick också höra att jag inte behövde vitamin tillskott. Då ska jag genast köpa det!!

2012-07-06 @ 16:00:50
URL: http://asfaltblomman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0