Nya muskler och gladare fötter

Jaha, nu har ännu en vecka gått och vikten ligger stabilt strax under 90. En sak som är lite konstigt är att mina armar och även kroppen ser mer muskulös ut nu än tidigare trots att jag inte tränat eller gått ner mer i vikt. Kan man få mer muskler utan träning? Kan det vara så att min kropp bygger på sig lite av den tappade muskelmassan från viktnedgången? Jag har i alla fall bättrat mig då det gäller promenaderna och körde även ett pulspass den här veckan. Äter bra mat men avviker fortfarande en del från 2+2 och det blir tyvärr en del energirika kolhydrater. Men jag har fortfarande koll på måltidsordningen och portionsstorleken (handflatemetoden). Imorgon är det dags för gruppmöte och jag hoppas att det triggar igång ny motivation. Tänkte också passa på att träna för jag måste se till att få upp konditionen igen. Dessutom ska kollegan och jag till personalgymmet senare idag.

Problemet är kanske att jag känner mig ganska nöjd just nu. Visst skulle jag vilja bli smalare och det skulle vara skönt att "vara klar" med viktminskningen men samtidigt känns det inte lika akut som när jag började. Då var jag så stor att jag verkligen led av min storlek. Jag kunde knappt knyta skorna och hade ont i fötterna jämt. Appropå det där med skor är det något som jag tänkt skriva om länge. Mina fötter har blivit mindre (kanske en halv storlek) och jag kan äntligen gå i högklackat igen! Visst kunde jag gör det tidigare men redan efter fem minuter hade jag jätteont i fötterna. Så jag undvek höga klackar utom när jag visste att jag mest skulle sitta ner. Nu för tiden kan jag ha högklackat hela dagen utan problem. Så om ni har problem med knän eller fötter kan viktnedgång göra en enorm skillnad.

Kommentarer
Postat av: Sara

Detska bli en fröjd att lära mig gå i högklackat snart! :-)

2011-01-27 @ 16:42:25
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0