I'm bad and I know it!

Vilket fint väder vi har i huvudstaden idag! Var precis ute och gick en halvtimme. Det var jätteskönt! Promenerade förbi och sa hej till mina favoritponnyer som går ute vid Stora Skuggans 4H-gård. Med den halkan som varit har det inte blivit många steg de senaste dagarna och kosten går det dåligt med också. Har varit väldigt sugen på kvällarna, inte på godis men mat. De måltider jag ska äta enligt varierat räcker liksom inte till. Ska se om det hjälper att dricka mer vatten. Jag har ju dragit ner på vätsketillförseln sedan jag började äta och något måste jag prova för det är tufft just nu. Vikten ligger stilla runt 90 och anledningen till att den inte går neråt är enkel: för mycket mat (äter nog 1500-1800 kcal om dagen istället för 1000-1200) och för lite motion (dåligt med promenader i halkan och har inte tränat på Itrim pga förkylning som äntligen är borta). Men mest är det nog motivationen som är låg. Jag har en hel del att göra på jobbet så här i början på året och mitt fokus ligger mer på det än kost och motion. Får nog ta och läsa igenom mina gamla inlägg för att inspirera mig själv... Kram till alla er som följer bloggen - jag hoppas att min brist på energi inte smittar av sig!! <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Så länge vikten står still är väl det bra eftersom det är som du skriver, fokus på annat just nu. Men självklart så tycker jag att du ska testa att fylla på med vatten för sugets skull. Jag vet att du kommer att klara detta, men var sak har sin tid...



peppkram

2011-01-19 @ 16:50:41
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0