Gruppmöte om ...

Jag och mitt minne... Har jag berättat att jag är den mest glömska och lättdistraherade person som finns? Kommer faktiskt inte ihåg vad som var titeln på dagens möte men vi pratade om tre saker (som jag minns). Först gick vi igenom hur det går och har gått sedan vi sågs senast innan jul. De andra hade klarat julen riktigt bra och framförallt har de varit jätteduktiga med motionen (vilket jag inte kan skryta med).

Sen pratade vi om eget ansvar. Hur mycket hjälp och stöd vi än får eller om andra människor och händelser ställer till problem, så är det till sist vi själva som väljer hur vi ska leva. Coachen jämförde att gå på Itrim med att lära sig köra bil: hon är läraren som sitter brevid och talar om hur vi ska göra men det är fortfarande vi som kör. Och vi sitter knappast i baksätet utan möjlighet att styra även om vi ofta vill skylla på andra då vi inte gör som vi borde. Det var en bra analogi tycker jag! Dessutom sa hon något som fick mig att tänka efter. Nämligen att vi måste unna oss att gå ner de där sista kilona. Är det är så att jag inte riktigt vill eller vågar bli smal? Jag har ju alltid varit tjock så det blir ju nästan som att förlora sin identitet.

Sist pratade vi om hunger och sug så nu ska vi föra dagbok för att se hur och när vi blir hungriga och vad vi äter. Körde ett pulspass efter mötet och det var inte riktigt lika jobbigt som förra gången. Dessutom styrketränade jag igår på jobbet så det känns som om jag är igång igen. Trevlig helg allihop och låt oss avsluta med ett gott råd till alla män:


Kommentarer
Postat av: ItrimCarro

Hittade hit via Itrims bloggar! Ska gotta ner mig idin blogg och antar att jag kommer hitta en och annan inspiration:)



Väldigt kloka ord som togs upp på ditt gruppmöte...tyckte om det där med att det är faktiskt vi själva som har eget ansvar över våra val etc.



//Carro

2011-01-29 @ 12:00:50
URL: http://itrimcarro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0