Supergod kycklingsallad

Tänkte jag skulle passa på att rekommendera kycklingsalladen med mango från Itrims kokbok. Visserligen ändrade jag receptet lite men grunden var densamma. Så här gjorde jag: ett paket frusna mangotärningar, en burk 3% fetaost, 3 tomater skurna i bitar, en halv skivad rödlök och köttet från en grillad kyckling blandas och läggs ovanpå en bädd av machésallad. Dekorera med några svarta oliver och bitar av avokado. Häll över dressingen bestående av 1 msk olivolja, 1 msk balsamvinäger, saften av en lime, salt och peppar. Jag använde ett stort fat så det såg extra festligt ut och det räckte till minst 6 portioner. (Efter jag gjorde denna har jag faktiskt börjat lägga till mangotärningar till mina sallader ibland för det är verkligen en god ingrediens.)


Appropå Itrims kokbok så kan jag även rekommendera fiskgrytan med saffran och räkor, brasiliansk kycklinggryta med kokos, linssoppa med morot (hade den till och med som förrätt på nyårsafton), äpplesås med curry som passar ypperligt till fläskkött och biff stroganoff med smak av balsamvinäger (som jag åt med fräsch coleslaw).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0