Mör men glad

Idag var det dags för officiell vägning på Itrim-vågen igen och den visade sitt all time low, dvs 88.5 kg (visar alltid lite mindre än min våg hemma). Det är 0.8 kg mindre än vid 6 månaders utvärderingen förra veckan och minus 1.5 kg på två veckor! Nu börjar jag närma mig två viktiga målstolpar: -30 kg och BMI 30, så det bör bli en spännande månad framöver. Det gäller att hänga i bara!

Igår var jag på personalgymmet för min styrketräning och det känns i kroppen idag. Dessutom gjorde jag en repris på mitt tiominuterslöp. Fast denna gång som uppvärmning vilket var jobbigare, i alla fall under de första fem minuterna. Tänkte lägga till ytterligare ett besök på personalgymmet per vecka med fokus på kardio och löpning. Måste ju börja öka nu och sikta på 15 min, 20 min, osv. Min träningsplan blir så här: Måndag - Itrim, Tisdag - Kardio på personalgym, Onsdag - Itrim, Torsdag - Styrketräning på personalgym, Fredag - eventuellt Itrim (om jag orkar). Plus 8500 steg/dag vilket oftast innebär 45-60 minuter power walk eftersom jag inte går speciellt mycket på jobbet.

Måste säga att jag gillar dessa annonser från Portugals hälsoministerium:
"Stillasittande människor kan inte springa ifrån sjukdomar. Motionera."


Kommentarer
Postat av: Luiza

Åååh, du är så jäkla duktig!!!!!

Tack för inspirationen!!!



Ha en fin fredag.

Kram

Postat av: Anonym

Heja, heja! Fasen vad duktig du är. Själv är jag inne i en riktig svacka nu, efter bara fem ynka veckor. Usch.

2011-02-18 @ 21:21:14
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0