Tre dagar = Minus tre kilo

Även om det är mest vätska så är det bra för självförtroendet. Jag är ju inte precis den mest tålmodiga person som finns...

Insåg precis att imorgon är det ett år sen jag började på Itrim. Och då är det även dags för det näst sista gruppmötet. Känns lite vemodigt.

Just nu lutar det åt att jag inte skriver upp mig för ett år till men jag väntar med ett definivt beslut till nästa veckas 12-månadersuppföljning. Skulle gärna ta del av stabilitetsprogrammet och fortsätta med hälsouppföljningarna men är så otroligt trött på cirkelträningen. Jag tränar hellre gratis på jobbet där vi har ett stort utbud och då känns det onödigt dyrt att betala sex-sju hundra spänn för ett gruppmöte i månaden (vet inte exakt pris). Men återkommer om det nästa vecka.

Jag är så otroligt tacksam över att ha deltagit i Itrims viktminskningsprogram utan vilket jag nu inte skulle vara redo att stå på egna ben. Bloggen har också haft en enorm betydelse eftersom den sätter lite extra press (på att jag ska sköta mig) och ger stöttning från alla fina läsare. Inte för att jag på något sätt saknar mitt gamla liv och så länge jag får vara skadefri så är jag övertygad om att jag kommer fortsätta träna. Det får mig att känna mig stark och lycklig. Så mycket att jag nästan tar till lipen ibland när jag är ute och springer. När tanken på vad jag egentligen gör slår mig: jag springer faktiskt!! Och jag orkar!!

Kommentarer
Postat av: jagitrim

Heja Heja! Ta bara inte ut dig för mycket med träningen när du går på lcd. Ibland märker man inte själv när det blir för mycket. Så var försiktig.

Jag tycker det är grymt roligt att läsa om din fantastiska resa och att du snart springer marathon. Vilken vinnare du är! Jätteroligt att få se före- och efterbilder också i förra inlägget. WOW vilken inspiration du är!

kramar

2011-08-11 @ 11:00:44
URL: http://jagitrim.blogspot.com
Postat av: PhD

Springer snart en halv marathon! :-P Sen ska jag ta mig en funderare om det blir 42 km redan nästa år eller om jag ska vänta med det något år. Träningen som krävs för ett helt marathon är på en helt annan nivå och sliter mycket mer på kroppen. Dessutom vill jag att löpningen ska fortsätta att kännas lustfylld och vill inte riskera att nöta ut min nyvunna träningsglädje.

2011-08-11 @ 11:33:38
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Krickan

Klart du skall änmäla dig till maran! Då har du nåt att träna inför, och skulle du märka att du inte hinner så får du väl sälja platsen.



Slår ett slag på SATS-trumman för träning hemmavid :-) Båda jag och helga kommer vara medlemmar, och jag kommer satsa på crosstraining (cirkel-fys) på lördag eftermiddagarna. Galet svettigt och roligt.



Dessutom har de special-pass för löpare, vilket kan vara bra när snödrivorna tornar upp sig och löpbandet känns trist.



Dessutom skulle jag satsa på några timmar med en PT! Jag vet att det är dyrt och yadayada. Men jag är helt övertygad aom att ettriktigt bra träningsschema skulle kunna ta din löpning till nya nivåer. Kan tipsa om Carl Johan Rolfhamre på Sats Vällingby Parken, otroligt energisk och inriktad på löpträning.

2011-08-14 @ 21:55:09
URL: http://krickantranar.blogspot.com/
Postat av: carro

Tack för en timmes intressant läsning! Precis vad jag behövde. Jag startar snart ett itrim år själv och är duktigt nervös....

2011-12-29 @ 10:14:14
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0