Med tankarna på annat håll

Den senaste veckan har varit lite tokig. Har inte tränat alls (!?), sovit dåligt och mitt fokus ligger på något helt annat. Jag har nämligen bestämt mig för att köpa ett hus. I den by i Jämtland som min pappa är född och där jag spenderade varje sommar när jag växte upp. Dessutom känns det bra att ha en fast punkt hemma i Sverige när vi flyttar till Kalifornien nästa år (och någonstans att förvara våra saker).

Eftersom det fanns några intressanta hus till salu så tog jag med ungarna och åkte upp och tittade i helgen. När släktingar och vänner fick reda på att jag letade hus fick jag tips om fler hus som skulle säljas och ett av dem var perfekt! Har kontaktat ägaren och hon planerar att lägga ut det till försäljning snart. Huset byggdes 1880 och fungerade som byns småskola fram till 1950-talet. Min farfar, pappa, deras syskon och alla kusiner har gått i skolan där! Det är i fint skick och har en fantastisk altan med utsikt över hela byn. På senare år har det fungerat som bed and breakfast. Jag är jättekär i huset så håll tummarna att jag får köpa det!



Idag har jag i alla fall tagit en löprunda och nu blir det till att hårdträna de sista tre veckorna inför halvmaran. Nästa vecka börjar personalpassen så då blir det lite annan träning också. Ska verkligen bli skönt att komma igång med träningsrutinerna igen. Visserligen är det kul att springa men jag saknar variationen. På återseende!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Välkommen till ljuvliga Jämtland! :)

Får komma och bed and breakfasta hos dig om det blir så.

Kram!

2011-08-25 @ 17:23:04
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Helga

Men så roligt med huset! Jag håller tummarna, det ser ju helt fantastiskt ut. Och det kostar förstås en bråkdel av ett sketet radhus i Stockholmstrakten?!?

2011-08-25 @ 21:07:39
URL: http://helgastrakigaviktblogg.blogspot.com
Postat av: Krickan

Oj, himmel vad läckert! jag förstår att det är myyycket fjärilar i magen!

2011-08-26 @ 21:25:53
URL: http://krickantranar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0