Svårt att vila

Jag börjar känna av det som Sandra beskriver i sitt inlägg om att när man trappar upp träningen så är det svårt att känna sig nöjd med "normala" träningsnivåer. Jag har ju sprungit mer eller mindre varje dag den senaste tiden och dessutom tränat yoga, afro och pulspass som vanligt. Men kroppen behöver faktiskt vila ibland.

Löpningen sliter ju en hel del på leder och muskler men de dagar jag tar en avsiktlig paus blir jag otroligt rastlös och brottas oavbrutet med känslan av att jag borde göra något. Så var det igår då jag märkte att benen och speciellt knäna behövde en paus. Jag var omväxlande irriterad, uttråkad och trött men framförallt otroligt sugen att ta på springskorna. Visst är det bra med en stark vilja att ge sig ut men man måste ju kunna ta det lugnt också!

Idag är det dags för löpskola på Itrim igen. Passar på att pulsträna innan och kanske jag ska borde köra hälsospåret också? På grund av vintern har jag inte testat konditionen sen starten. Borde ju bli en viss skillnad eller hur?

Om någon undrar hur det går med vikten och kvargen så kan jag meddela att den har stabiliserat sig nu. Några hekto återvände och jag ligger runt 83 kg. Imorgon är det dags för den vanliga veckovägningen så på återseende. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0