Mirakelmedel?

Jag bara fortsätter att rasa i vikt. Sen jag började att äta kvarg morgon och kväll så har vågen hemma visat 85.2 (onsdag), 84.4 (torsdag), 84.0 (fredag) och nu 83.7 (lördag). Naturligtvis kan det finnas en rad förklaringar (nej, jag har inte haft diarré) och jag har tränat mycket den senaste månaden. Kanske är det så att jag ramlat av någon platå eller att jag samlat på mig vätska som nu lämnar. Men det är spännande att det sammanfaller med just ätandet av denna produkt. Vad är då kvarg? De flesta känner nog till det som Kesella men det är helt enkelt en form av färskost med mycket protein och lågt fettinnehåll. Det är lite syrligt/salt men om man blandar det med något sött smakar det nästan som yoghurt eller glass. Ett mycket bra tips är att blanda i någon matsked sockerfri saft typ FUN light. Med risk för att Lidl nu får slut på denna produkt visar jag deras mycket prisvärda variant på kvarg. Helt klart värd att testa!


Jag pratade om kosten och träningen med min coach när jag vägde mig. Hon föreslog att jag kanske skulle prova att gå över till handfast minus och sluta med ersättningarna helt. Bara äta mat men utan energirika kolhydrater (bröd, ris, pasta osv). Däremot rekommenderade hon fortfarande att bara äta fyra gånger per dag. Visserligen har jag varit mindre hungrig de senaste dagarna men jag kommer nog fortsätta med min lilla portion kvarg på kvällen. Många kroppsbyggare gör faktiskt det för att ge kroppen extra byggmaterial till natten (proteinet kasein finns i kvarg och sägs vara bra för muskeluppbyggnad). Jag vill dock klargöra att detta är mitt val och inte enligt Itrims rekommendation. Dessutom skulle jag inte göra det om jag inte tränade så mycket just nu. Ersättningarna är också väldigt praktiska så jag kommer nog fortsätta med dom som mellanmål ibland.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för tipset, det ska jag definitivt testa! :) Härliga resultat på vågen, och även på joggningen!! bra kämpat!! Det märks att du är på gång :) Gör det som känns bäst för dig, alla är vi ju olika och det är ju bara rekommendationer de har med 4 mål per dag.. Heja heja!

2011-04-16 @ 09:40:19
URL: http://linasitrimresa.blogspot.com/
Postat av: Krickan

Kvarg äger! Och kör du med ditt femte kvälls-mellanmål, det verkar ju funka. Personligen skulle jag stupa om jag skippade det :-) Sömn är superviktigt för att toppa formen, det är ju då muskeluppbyggnaden sker. Våra kroppar behöver den lilla proteinknuffen... Det är en superbra ide för oss att snegla på kroppsbyggarna, vi vill ju uppnå samma mål. Mindre kroppsfett och styrka!

2011-04-16 @ 20:07:51
Postat av: Marie

Jätteinspirerande blogg, har streckläst!

Avslutar "snabbt" idag och ska börja upptrappning ikväll, orolig... Hur äter du kvargen? Är äggallergiker och tänker att det kan vara ett frukostalternativ för mig?

2011-04-18 @ 15:37:28
Postat av: PhD

Hej Marie! Vad kul att du känner dig inspirerad. Jag konsumerar själv många bloggar dagligen för att fortsätta hålla motivationen uppe. Jo, jag antar att om du tål mjölk och ost så borde det funka med kvarg också. Jag hittade en länk idag med recept som du kan kolla: http://forum.body.se/archive/index.php/t-3783.html. Jag var jättenervös inför upptrappningen men det går oftast lättare än man tror. Däremot tror jag alla har någon form av svacka efter Snabbt-perioden. Jag tror det har att göra med att både kroppen och sinnet måste återhämta sig. Som du sett kom jag igång ordentligt igen efter sex månader. Men jag tyckte det var okej så länge jag inte återgick till gamla vanor utan höll vikten.

2011-04-18 @ 18:55:34
URL: http://komitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0