Dagens vikt: 82.4 kg

Det börjar likna tiden på LCD när jag kunde rapportera vikten varje dag! Men det måste ju ta stopp snart för det här känns inte riktigt klokt. Har minskat 2.8 kg på fem dagar trots att jag ätit 4-5 gånger per dag. Och i lördags när vi grillade så drack jag både ett glas vin och åt potatis (färskpotatis, mums!!)...

Sprang som planerat igår och eftersom jag inte är riktigt klok så blev det ett kombinerat långlopp med backträning. Planen var att springa 9 km: 3 km till Grimsta, sen 3 km spåret som vi sprang under Ljusruset och därefter 3 km hem. Men om det är någon som är bra på att gå vilse i skogen så är det jag! Till och med när jag följer ett markerat spår! Hamnade i fel bana någonstans halvvägs och det blev därför lite längre än beräknat, ganska exakt 10 km (mätt med Eniro kartor). Det tog 1.5 timme och jag sprang ungefär 8 km totalt. De första 5 km, sen blandad löpning/gång följt av lugn jogging de sista 2-3 km. Var trött när jag kom hem kan jag lova!

Nu är det snart dags för yoga och arbete. Ungarna har tur dom som är lediga...


Kommentarer
Postat av: jagitrim

WOW vilken inspiration DU är! Jag började läsa din blogg för en vecka sedan, då jag själv skrivit in mig på Itrim och börjat på VLCD och behöver lite inspiration. Det är så roligt att läsa hur du verkligen gjort stora framsteg från vecka till vecka och vilken förvandling denna resa ändå är. Jag har också en hemlig dröm om att faktiskt kunna springa i tio minuter utan att bli trött (jag är inte riktigt där ännu). Något som känts helt omöljligt tidigare, men nu när jag läser din motions och konditionshistoria får jag hopp om att man faktiskt KAN uppnå sådana mål och kanske till och med gå längre!



Jag har själv bestämt mig för att blogga för att ha koll på mina tankar och funderingar som snurrar runt och för att, förhoppningsvis kunna bli en inspiraton för andra. Kika gärna in ;)

Hälsningar Jagitrim

2011-04-18 @ 08:23:08
URL: http://jagitrim.blogspot.com
Postat av: jagitrim

Min bloggadress

2011-04-18 @ 08:23:46
URL: http://jagitrim.blogspot.com
Postat av: PhD

Välkommen hit Jagitrim! Det är en spännande resa du gett dig ut på, och om du bara tror på dig själv så kommer det gå jättebra. Det gäller bara att inte ge upp utan låta det gå både upp och ner utan att nedslås. Som du ser har jag inte alltid gjort allting perfekt men jag har heller aldrig gett upp eller återgått till gamla vanor. Jag länkar gärna till din blogg och ska börja smita in dit och läsa. Man kan aldrig få för mycket inspiration! Kram

2011-04-18 @ 10:23:46
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Sussie

Här händer det grejer! Skönt att det har lossnat så bra för dig. Det är så segt när man fastnar på de där platåerna. Men man får inte ge upp, för plötsligt lossnar det. :)

Härligt att det går så bra med löpningen. Jag tänkte ta mig ut på min första utomhustur i morgon om vädret tillåter.

Ha det bäst!

2011-04-18 @ 18:17:09
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej igen! Ja, spinning är nåt jag vill testa också, men som jag drar mig för.. Borde ta tag i det där snart. Har en kompis som är spinninginstruktör som har tjatat lite på mig, så jag ska nog gå på ett av hennes pass.

Tror du kommer gilla bodypumpen!

Kram!

2011-04-18 @ 19:42:58
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Lina

Ja du är verkligen en inspirationskälla!!! Jag e så imponerad av hur mkt du orkar springa å träna.. inte konstigt att du får så fina resultat på vågen.. heja heja!! hoppas jag kan komma in i lika bra flyt flow som dig :D

2011-04-18 @ 23:19:19
URL: http://linasitrimresa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0