BMI < 30

Vissa dagar är bättre än andra och den här har varit toppen!

Men först lite om loppet igår. Tyvärr vann inte Grimsta för Älvsjö hade 27 deltagare mer. Snacka om att det var jämnt med 3553 mot 3526! Men det var jättekul att vara med och jag var mycket nöjd med min prestation. Hade bestämt mig för att springa till Grimsta vilket enligt Eniro kartor är exakt 3 km från mitt hus. Det tog 19 minuter så jag kom väldigt nära den hastighet jag strävar efter: 6 min/km. Sen blev det lite vila innan själva loppet på 3 km. Det var mycket mer kuperat än vad jag är van vid men trots en hel del trängsel i spåret lyckades jag hålla ganska bra tempo och kom i mål på exakt 20 minuter. Blev faktiskt förvånad att det gick så fort för backarna tog nästan död på mig och jag hade noll energi kvar till slutspurten. Fick skjuts hem av mamma som hade köpt jordgubbar som belöning (tack snälla mamma). En perfekt kväll och underbart väder var det också!

Idag gick jag upp supertidigt och var på Itrim strax efter sju för vägning och pulsträning. Hör och häpna men vågen hamnade på otroliga 83.3 kg!!! Det betyder att mitt BMI nu ligger under 30 och att jag därmed lämnat kategorin fet och numera hör till gruppen överviktig. Vågen hemma stod på 84.0 och den visar alltid 0.7 kg mer än den på Itrim. Det blir exakt 33 kilos viktnedgång och bara 8 kvar till målvikten 75 kg (fast jag tror jag kommer vilja gå ner till 73 för att ha lite marginaler). Pulsträningen gick trögt idag och det var länge sedan den gjorde mig så trött. Måste vara allt springande igår. Hade gruppmöte på jobbet med mina trevliga kollegor och därefter träffades dottern och jag för gemensam lunch så här sista dagen på hennes prao. Åt en jättegod kebabsallad och promenerade sedan bort till hunddagiset med henne i solskenet. En underbar dag med andra ord och nu är det snart dags för helg. Jag hoppas ni får en trevlig sådan!! Kramar <3

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Fantastiskt bra! Och då syftar jag både på hur långt du har kommit med springandet och även med viktnedgången. Nu har du gått om mig viktmässigt. Själv ligger jag runt 84 just nu. Det går långsammare för mig, men åtminstone neråt, så då ska jag inte klaga. :0)

Lycka till i fortsättningen också! Kram, kram!

2011-04-16 @ 01:17:10
URL: http://happylainen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0