Jag älskar min kropp!

Sandra är en klok och inspirerande tjej. Det är mycket hennes förtjänst att jag kom igång med träningen eftersom det var hon som drog igång marsutmaningen. Häromdagen skrev hon något så självklart och ändå superviktigt i sin blogg nämligen att hon älskar sin kropp.

När jag läste det hade jag precis tränat och som vanligt gjort mitt bästa för att smälta in med kaklet i duschen efteråt. Då jag står där bland alla unga studenter med sina fina kroppar brukar jag trösta mig med att de i alla fall inte fött två barn eller gått ner över 30 kilo. Inte konstigt då att deras hud är slät och fin medan jag ser ut en skrynkelhund i jämförelse (fast de är förstås väldigt söta).

Rent estetiskt kan ju kroppar vara mer eller mindre vackra men tänk ändå vad mycket vi har att tacka dem för! De är bokstavligen med oss hela livet och utan dem skulle vi inte ta oss någonstans eller uppleva någonting. Ändå behandlar vi dem ofta dåligt. Från och med nu ska jag sluta skämmas över min kropp och i stället visa den uppskattning den förtjänar. Glädjas över att den är frisk och orkar hänga med på alla mina upptåg för långt ifrån alla har den lyxen...

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tack för dom orden! Precis vad jag behövde läsa just nu. Går omkring och grämer mig inför semestern och att behöva visa mig i bikini i sommar. Men nu ska jag sluta med det och vara stolt istället!

Jag vet ju att min hänghud är ett bevis för att jag har gått ner mycket i vikt, men det vet ju inte alla om så klart. Men så länge jag vet om det och är stolt över mig själv så kan andra skita fullständigt i hur jag ser ut. (Riktigt så enkelt är det väl inte, men en bra tanke att ha i huvudet kanske?).

Tack för din kommentar hos mig!

Ha en fin dag!

2011-04-13 @ 11:40:41
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Maja

vad duktig du är!

2011-04-13 @ 12:06:35
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken söt hund :)

2011-04-13 @ 16:50:57
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0