Dag 43 (14.5kg) - Träningsvärk

Jaha, precis som väntat känns det ordentligt i musklerna idag. Samtidigt är det ju kul att veta att träningen igår gjorde nytta. Idag är det officiellt sex veckor sen jag började och därmed är jag halvvägs genom perioden med bara måltidsersättningar. Minus ett kilo sen förra torsdagen är väl inte supermycket men 14.5 kilo totalt är inte dåligt och det är bara drygt två kilo kvar till tvåsiffrigt. Kan inte beskriva hur otroligt magisk den gränsen är. Har inte vägt under hundra på hur länge som helst...



Jag tycker inte om att se bilder på mig själv men tog en igår för att jämföra med i somras. Tycker att det är svårt att se någon större skillnad, fast lite mindre mage har jag i alla fall. Har fortfarande en hel del kvar att gå ner (25-30 kilo), så det kommer nog synas mer efter hand. Nya bilder utlovas om sex veckor igen.

Har förresten glömt bort att berätta att jag provat den nya tomatsoppan. Jag älskar den trots en lite annorlunda konsistens. Framförallt är det gott med varm mat. Bars och smoothies känns inte lika mysigt nu när höstkylan infunnit sig. Har även provat mellanmålsbars för att komplettera soppan men de hade jag lika gärna hoppat över. Tyckte inte om smaken. De större måltidskakorna är helt klart godare. Köpte även den mjölkbaserade chokladshaken (på 200kcal) och den var okej. Fast jag föredrar yoghurtdryckerna med fruktsmak.

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Hejsan!



Tack på peppet :) Ja, alltså jag äter i stort sett inget med mycket kolhydrater.. Morötter har funnits några i woken (alltså otroligt lite eftersom att det mesta av grönsakerna jag äter är färska).. Frukt har jag ätit en.. Jag är ju LCHF:are så jag tänker ju mycket på kolhydrater och hur de påverkar suget så jag försöker verkligen att tänka på det.. Tror mer att suget är något psykologiskt som kom tillsammans med tuggandet och mat i magen..



Ja, jag hoppas också att suget går ner när jag vänjer mig :)



Det syns ju stor skillnad på bilderna, kolla magen och ansiktet! Verkligen bra gjort! Heja heja!



Kram på dig!

Lisa-Marie

2010-09-23 @ 10:10:25
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/
Postat av: Nilla

Tomatsoppan och ett par skvättar Tabasco och svartpeppar å du har en tomatsoppa som faktiskt smakar helt OK!

Postat av: Ann Almgren

Visst syns skillnaden på kort från i somras och nu.

Byxorna börjar se väl stora ut.Du är så fin,tål att visas på bild.

Kram/mamma

2010-09-23 @ 14:24:00
Postat av: Itrimsandra

Åh jo stor skillnad!

14 kg är nära på 3 storlekar i kläder. Du är jätteduktig! Heja, heja!

2010-09-23 @ 15:26:28
URL: http://itrimsandra.bloggplatsen.se/
Postat av: Rickard

Håller med, det syns def. skillnad. Tror det alltid är svårt för en själv att se att saker ändrats. Men du måste väl märka det själv på hur kläder etc sitter.



Lustigt egentligen, själv märker man det på hur kläder sitter men folk runtikring brukar oftast se det på ansiktet tror jag. Undrar om det kan ha med den självbild man själv har över hur man ser ut.

2010-09-23 @ 18:45:35
Postat av: Monika

Klart det syns! Jättekul att få se en bild bå dig! Hejar på dig massor!

2010-09-23 @ 20:41:27
URL: http://365dagarsresan.blogspot.com/
Postat av: Amelie

Jag ser verkligen skillnaden! :) Superbra kämpat, heja dig! Kram

2010-09-23 @ 21:26:57
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: G

Hej Klart att det syns. 14 kg är ju massor! Kanonjobbat!!



G

2010-09-25 @ 18:35:05
URL: http://flaskkampen.blogspot.com
Postat av: madde

Du är ju superduktig! Det syns verkligen på h

ela dig! Bra jobbat. Snart ärvi i mål!

2010-09-30 @ 08:57:03
URL: http://malvikten.blogspot.com
Postat av: Emma

Fy sören vad du är duktig! har börjat läsa från början och tittar genom hela din resa!

Vilken kämpe! :)

2011-01-06 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0