Dag 41 (14.3kg) - Snart halvvägs

Nu är det inte långt kvar till slutet av min sjätte vecka. Det är otroligt vad fort tiden går! Tre månader utan riktig mat känns ju väldigt länge, men nu har snart halva tiden gått! På många sätt känns det som om jag precis börjat. Visst är det lite tråkigt att alltid sitta brevid och titta på när folk äter. Fast å andra sidan är det tryggt på något sätt med ersättningarna. Man behöver inte fundera på något utan bara ha koll på mattiderna. Om jag ska vara ärlig är jag väldigt orolig över hur jag kommer att kunna hantera mat när det blir aktuellt. Jag är något av en matmissbrukare som har väldigt svårt att sluta äta vissa saker när jag väl börjat. Det blir den stora utmaningen för mig. Att kontrollera eller kanske helt undvika viss mat för att inte trigga igång sådan "hetsätning".

Har förresten glömt att berätta om den nya moussakan - en STOR besvikelse. :-(
Smakade som chilin fast utan kryddor. Ingen smak alls med andra ord. Det hjälper om man kryddar upp den själv men jag föredrar helt klart chilin och couscousen.

Kram och ha en fin dag trots trist väder!



Kommentarer
Postat av: Luiza

Hej!

Precis som du säger, är det ju trist, men samtidigt tryggt med ersättningar...

Jag är också rädd för hur jag ska kunna hantera maten när det blir dags...Likt dig, har jag svårt att sluta äta när det står godsaker av alla slag på bordet.

Men förhoppningsvis har man lärt sig en del av detta program med Itrim.



Kul att vi tyckte så plika med Hot mealen...jag har också lagt upp lite betyg på dem...



Ha en fin tisdagkväll.

Och en sista sak: Du är jätteduktig!!!

Kram/

Luiza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0