Dag 39 (13.9kg) - Fest i skogen

Vilken härlig helg jag haft! :-)

Var ute och plockade tratt- kantareller med mina föräldrar idag. Det är verkligen alldeles sanslöst mycket svamp i år!! Man fick kliva försiktigt för att inte trampa på dem. Det blev kanske 2-3 liter var på mindre än en timme. Sonen blev förstås jätteglad - han som får äta... :-P Men jag ska torka en del så jag får njuta av dem senare.

Promenerade sen till vallokalen för att rösta och vidare till Itrim för ett pulspass. Nu är det snart dags för sista måltiden för idag och sen valvakan. Försöker även engagera ungarna i detta. Det är ju ändå val bara var fjärde år.

Måste också berätta om lördagkvällen som blev väldigt mysig och annorlunda. Villaföreningen där mina föräldrar bor hade nämligen ordnat en ljusvandring runt Kyrksjön i Bromma. Det var helt sagolikt att gå runt skön i mörkret med alla levande ljus som skapade ett fantastiskt spel av ljus och skuggor. Tänk vad man kan skapa med relativt enkla medel. De hade till och med ljus på vattnet. Inte helt olikt detta:


Kommentarer
Postat av: Luiza

Åååh, så gott med svamp... tycker du gör helt rätt i att torka och spara =)!!!



Men vilken sagolik kväll!!!!!! Heeelt fantastiskt, jag är verkligen helt "såld"...

Skulle gärna varit där och upplevt det !



Hoppas du får en bra vecka!

Kram/

Luiza

Postat av: Lea

Hej, jag måste bara höra. Var har du plockat all svamp? Sthlm?



/L

2010-09-21 @ 20:51:30
Postat av: PhD

Japp. I Järfälla närmare bestämt, men tror det är gott om svamp överallt runt Stockholm.

2010-09-21 @ 22:39:19
URL: http://komitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0