Dag 36 (13.5kg) - Motivationsmöte


Hej alla glada! Visst är det tjurigt med allt regn? Tycker synd om sonen som är skolpolis den här veckan. Det fullkomligt öste ner då han gick iväg imorse... :-(

Morgonen har varit synnerligen intressant. Vågen hemma var generös och bjöd på ett halvkilo till så jättepeppad stack jag iväg på mitt motivationsmöte. Hade förstås ätit frukost OCH druckit en stor mugg kaffe först. Dessutom bylsade jag på mig en massa varma kläder eftersom de verkar spara energi på jobbet så det är superkallt på mitt rum. Som ni märker försöker jag hitta på anledningar till att fina vågen på Itrim tyckte annorlunda än den där hemma... :-P Den höll inte med om att jag gått ner 13.5 kg utan ville ligga lite lågt med 12.8. Inte dåligt det heller på fem veckor, men ändå. De två vågarna har ju varit ganska överens fram till nu. Dessutom tyckte den att av de 2.4 kg jag gått ner sen sist så var bara 1.1 kg fett, medan 1 kg var vatten och 0.3 kg muskler. Hmm.. Kan nog vara kaffet jag börjat dricka. Men eftersom det hjälper mot magen kommer jag inte sluta med det. Det där med musklerna oroar jag mig inte så mycket för. Har precis pratat ihop mig med en kollega om att börja gå på personalgymmet igen och där är det främst styrketräning som gäller. Tycker faktiskt det är riktigt kul att ta i ordentligt och framförallt se hur man blir starkare efter hand.

Själva motivationssamtalet var helt okej. Inte för att jag behöver så hemskt mycket peppning just nu. Istället pratade vi om vad som går bra. Till exempel att jag numera har en bra måltidsordning och är ute och promenerar istället för att bara slappa framför TVn på kvällarna. Det är ju naturligtvis en enorm skillnad från förr. Och vanor som ska behållas!! Det enda jag inte gillar är att måltidsordningen som Itrim förordar innebär att man äter när ingen annan gör det. I alla fall på mitt jobb där alla äter lunch vid 12-13. Eftersom jag äter frukost vid 7 så bör jag äta igen vid 11 och 15. Jag tänker att det kommer kännas väldigt asocialt senare då jag ska äta riktig mat. Att sitta själv i lunchrummet verkar ju trist. Dessutom är undervisningen här på universitetet alltid schemalagd med lunchrast mellan 12 och 13. Så jag vet inte hur jag ska lösa mitt ätande när jag undervisar om ett par veckor. Coachen föreslog att jag kanske kunde skjuta på frukosten och därmed flytta fram tiderna lite. Det låter ju som en vettig idé. Hoppas bara att man inte känner sig alltför hungrig på morgonen då.

Nä, nu är det dags att jobba lite. Sköt om er allihop. Kram <3

 


Kommentarer
Postat av: Ann Almgren

Hej

Vad duktig Du är,fortsätt i samma stil så kommer Du att nå målet utan problem.Vet vad Du kan prestera.

I morgon kväll ska vi ut och nattvandra så får Du 10000 steg gratis.

Kram/Mamma

2010-09-16 @ 12:56:36
Postat av: Luiza

Men oj, vad duktigt!!!! 12,8 kg på 5 veckor, heeelt makalöst!!!



Det där med måltiderna...Jag hade också problem med det... Eftersom jag går upp 4.20, jag tar 5.30 tåget till jobbet , är där 6...När ska jag äta då?

De sa att jag skulle skjuta på frukosten och det funkar ganska bra =)!

Jag är lite hungrig på morgonarna, men tar en kopp kaffe och dricker lite vatten, så klarar jag mig ganska bra till 6.30.

Hoppas du hittar en balans =)!



Ha en fin kväll.Kram/

Luiza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0