Dag 34 (12.5kg) - Hösten är underbar

Jag älskar hösten. Soliga dagar som den här med frisk, lite kylig luft och alla varma färger som naturen bjuder på. De är helt enkelt perfekta att vara ute och gå i. Inte varmt och kvalmigt som det kan bli på sommaren. Eller smutsigt och brunt som det är på våren innan träden slagit ut. Visst, det börjar bli mörkare om kvällarna. Men så här innan jul tycker jag det bara är mysigt. Perfekt att kura inne med tända ljus. Sen har vi allt gott som man kan gå ut och plocka. Och för dom som får äta - smörstekta kantareller, äppelpaj med vaniljsås, kräftor och alla fräscha grönsaker från köksträdgården. Njut mina vänner! Och tack för allt stöd. Ni sprider glädje och gör allt så mycket lättare. <3

Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag gillar också hösten, att bylsa på sig riktigt bra med jacka och gummistövlar och ut i skogen. Myspys :)

2010-09-14 @ 11:03:33
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: G

Hösten är ganska OK men den där Svinnovember kan jag vara helt utan, kanske kan den lagstiftas bort:-)

2010-09-14 @ 22:40:14
URL: http://flaskkampen.blogspot.com
Postat av: Pia

Det finns så mycket svamp. Var ute i söndags och plockaded 4 kilo gula kantareller, Karl-Johan och smörsopp + lite annat gott som 1 icke maskäten blodriska (fantastiskt god svamp men svår att hitta oangripen), citronslemskivling (eller vad den heter - också en mycket god svamp) och några få höstkantareller. Så mycket oangripen Karl-Johan har jag aldrig sett i skogarna förr. Jippi!

2010-09-17 @ 23:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0