Dag 33 (12.3kg) - Det regnar i Stockholm

Sitter med mitt andra mål för dagen och tittar ut på den gråblöta himlen. Hoppas det blir bättre senare så jag kan få ihop mina steg idag... 

Satt och surfade i helgen och snubblade på en tänkvärd sida:

http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1626519,00.html

Det är en bildserie från en bok som heter "Hungry Planet" där 15 familjer från olika delar av världen visar vad de äter under en vecka. Kommentarer är ganska överflödiga men det är helt klart uppenbart var västvärldens viktproblem kommer ifrån.



Kommentarer
Postat av: Eva S

Jo det blir en del på en vecka! Tack för tänkvärt tips. Noterar också att din kurva fortsatte nedåt lite mer markant igen efter en imponerande start och en liten platå däremellan. Hoppas det fortsätter nedåt i förnöjsam takt. Jag har varit klart piggare i helgen jämfört med vid gruppmötet i förra veckan :) så det ska nog gå det här... Hej så länge! Eva S från Fredagsgruppen.

2010-09-13 @ 13:00:49
Postat av: Pia

Hur mycket äter du på en vecka numera? Kram Pia

2010-09-13 @ 15:08:59
Postat av: PhD

Hehe. Vad jag äter är lätt. :-P

14 st Itrim drickyoghurtar, 7 st Itrim måltidsbarer och 7 st påsar frystorkad Itrim chili eller couscous. Plus sisådär 20 liter kranvatten och kanske 10 koppar kaffe. Inte så spännande och kostar skjortan, men matlagningstiden är lika med noll. Kramar tebax! <3

2010-09-13 @ 15:25:26
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Rickard

Det är ändå lustigt att skillnaden i vikt inte är större med tanke på att de olika borden är extremt olika.



Rätt otroligt vilken mängd resurser som slösas bort bara i mat.

2010-09-13 @ 17:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0