Dag 25 (10.8kg) - Hälsospåret

Hej alla glada! Speciellt till Madde och Johanna med stort tack för komplimanger och peppning. Kul också att se att Luiza fortfarande hänger med. Har varit lite orolig över dig. Kramar till alla som kämpar på därute! :-)

Idag har jag gått hälsospåret på Itrim. Det är ett konditionstest som innebär att man går en bestämd sträcka på tid (800 meter nånting). Därefter beräknas ens syreupptagnings-förmåga beroende på hur lång tid det tog och vilket BMI man har. Jag var säker på att jag skulle hamna på rött (otränad med störst risk för dålig hälsa) men jag hamnade faktiskt på gult (något tränad)!!

Så jag får nog sluta tänka på mig själv som en fullständigt hopplös soffpotatis. Den största anledningen till att träning är så jobbigt för mig är alltså inte att jag är helt otränad utan helt enkelt min vikt. Det krävs ju en hel del ork bara att flytta omkring på allt fett...

Kände mig riktigt peppad och stannade kvar för att köra ett pulspass efteråt. DET var jobbigt däremot! Hade liksom gjort slut på energin i benen under spurtandet innan. Så det kändes supertungt idag, men gissa om jag känner mig nöjd nu efteråt? ;-) Ska unna mig ett varmt bad och en massa slötittande på TVn nu. Tycker jag är värd det faktiskt. Ses imorgon!


Kommentarer
Postat av: Luiza

Hej vännen!

Tack för din varma omtanke, men det finns inget att vara orolig över! Nu har jag stått emot det mesta, så det ska nog gå bra i fortsättningen, även om det är extremt tufft!!!

Jag tar en dag i taget =)!



Kul att du inte behövde hamna på det "röda", men så som du kämpar, är jag inte förvånad =)!



Ha en fin kväll.

Kramar/

Luiza

Postat av: Pia

Jag gjorde världens miss idag: Min ettåring fick smaka på mitt godis. Hon gillade det så skarpt att hon ut upp en hel pingvinstång. Jag har ju hört att barn blir speedade av godis men det är en understatement. Hon har varit igång i tre timmar nu, trots att hon skulle ha sovit för två timmar sedan. Det går inte att få henne att varva ned. Jag har insett nu varför barn bara får lördagsgodis. Det har ingenting med tandtroll eller övervikt att göra. Det är för att föräldrarna ska orka med! :)



Kram Pia (PS! Blir jag likadan när jag äter godis? Det har jag aldrig märkt.)

2010-09-05 @ 21:36:43
Postat av: madde

Nä du det är inte det lättaste, precis allt är gott så det är tur att man har en luktsinne som får smaka på massa olika saker!

Hur många kilo ska du gå ner?



Kram

2010-09-05 @ 22:47:20
URL: http://malvikten.blogger.com
Postat av: PhD

Till Pia: Du är så speedad hela tiden så har ingen aning om det någonsin är skillnad. :-P Enda gången ditt humör blir annorlunda är då du är hungrig, då blir du en riktig surpuppa, hehe. Kram tebax och ge inte lillan mer godis. I alla fall inte förrän hon är så stor att hon verkligen ber om det.



Till Madde: Mitt första mål som sattes tillsammans med min coach var 81 kg, dvs minus 35 kg. Jag tror däremot att jag kommer vilja ligga mellan 70 och 75 kg så småningom. Det blir drygt 40 kg totalt att gå ner. Men jag har ju redan klarat en fjärdedel!



Till Luiza: Hoppas att det går lättare för dig efterhand. Inte för att det är så jättelätt sen heller men man blir liksom van att inte äta när alla andra gör det. Resultaten gör ju att det känns värt det!

2010-09-06 @ 08:49:00
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Lisa-Marie

Hej!

Vad roligt att du hamnade på gult, gjorde du inte detta innan du startade med viktminskningen? Det fick jag göra innan jag tog min första VLCD. Jag hamnade givetvis på rött.. Om 1 vecka ska jag göra om det i min nya form :) Ska bli otroligt spännande att se vad som hänt sen dess!

Kram på dig!

2010-09-06 @ 09:16:02
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0