Dag 24 (10.6kg) - LCD maten

Tänkte jag skulle klargöra för alla icke Itrimmare vad som menas med LCD. Det betyder dessvärre inte att jag äter vanlig mat ännu, utan fortfarande måltidsersättningar fast med 200 kcal per måltid istället för 150. Men till skillnad från VLCD där utbudet var begränsat till varm soppa, kalla pulvershakes och en version av havregrynsgröt så består LCD-sortimentet av så kallade bars, vilket är choklad- eller mueslikakor, drickyoghurtar och två frystorkade rätter bestående av chili eller couscous. Efter tre veckor med i princip bara flytande föda var det därför helt underbart med något som behöver tuggas! :-P

Så här tycker jag om den nya maten:

Chocolate crisp, meal bar
Helt okej. Småseg med lite krispigt knaster och en mild chokladsmak. Kan kännas lite mäktig mot slutet.

Fruit & Nut,
meal bar

Lite för söt kanske men med bra tuggmotstånd. Innehåller ganska stora bitar av nötter och torkad frukt.

Muesli & Cranberry, meal bar
Min favorit av "kakorna". Fräsch muesli som är delvis täckt med vit choklad. Mums!

Strawberry/Lemon, smoothie
En av de två drickyoghurtdryckerna jag provat. Var för söt. Vet inte varför de envisas med att vi ska dricka/äta så söta saker. Undrar om det är detta som triggat mitt sug?

Orange/Mango, smoothie
Kändes kanske inte lika söt, eller så hade jag vant mig. God men som måltid tar den slut väldigt fort och mättar dåligt.

Chili sin Carne, hot meal
Frystorkad rätt som med hjälp av lite vatten och en mikro förvandlas till en smakrik måltid i en ganska ordentlig portion. Perfekt till middag eller lunch.

Couscous Provencal, hot meal
Behöver tips om hur man tillagar denna!! Följde instruktionerna på förpackningen och den blev väldigt blöt. Smaken påminde en hel del om chilin konstigt nog. Helt klart godkänd och känns som riktig mat.

Kommentarer
Postat av: madde

Du är GRYM!

Din sida är ju helt underbar, jag ligger steget efter dig dvs på dag 5 idag.



Lycka till!

/Madde

2010-09-04 @ 16:38:28
URL: http://malvikten.blogspot.com
Postat av: johanna

Vad kul det är att läsa din blogg! Jag ligger nästan på samma dag som du, har lite 3 dagar kvar så har jag gjort mina 3 första veckor !

Imponerad av att du lyckats gå ner så mkt, skitbra :)

2010-09-04 @ 19:02:17
Postat av: Luiza

Tack för tipsen!!! Även om jag inte är där ännu, har ju 2 veckor kvar med soppor, så går man och undrar (och suktar) efter den "riktiga" maten med tuggmotstånd...

Nu vet jag vad jag ska och inte ska välja.



Hoppas din helg varit bra och grattis till de tappade kilona =)!!!!



Ha en fin söndag!

Kram/

Luiza

Postat av: Sussie

Hej!

Kul att du har kommit så långt och att det verkar funka bra!

Jag ifrågasatte faktiskt varför allt ska vara så sött - att de varma målen är de enda som inte är söta. Min coach sa att det är för att de måste dölja smaken av allt de har i barer och shaker/smoothies. Att de inte skulle smaka så gott annars... Jag skulle vilja att det fanns en lite saltare variant av bar med nötter och frukt. Så blir det lite omväxling i alla fall.

Ha det bra och kämpa på!

2010-09-07 @ 23:14:53
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej,

Ett litet tips om hur du kan tillaga couscousen: kör den först 3 minuter på en lägre effekt, 750 w. Rör runt o låt den sedan stå 3 minuter o svälla. Kör igen på 3 minuter på 750 w. Låt den sedan stå några minuter till o svälla innan du äter.

Så brukar jag göra o den brukar bli bra!

Jättetrevlig blogg! Lycka till på din färd neråt!

//Åsa

2010-09-09 @ 12:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0