Dag 23 (10.0kg) - Uppåt värre

Så idag ville inte vågen mer. Tyckte nog att det blev lite väl mycket ner igår och tog tillbaka det idag... Men, men, det var inget att hänga läpp över. Istället drog jag till Itrim och tränade. Och blev vägd på fina vågen. DEN tycker om mig i alla fall! 10.4 kg totalt på tre veckor och en dag. Heja mig! Det var 4.6 kg mindre än för två veckor sen och den här gången var allt (utom ett ynka hekto) fett!! Ingen tappad muskelmassa med andra ord och i stället för 34.5 kg tycker nu fina vågen att jag har 30.1 kg fett kvar att gå ner. Tackar och bugar.

Fick beröm av coachen förstås fast också lite skäll - för att jag väger mig hemma... :-P Har ju tänkt sluta rapportera daglig vikt så småningom eftersom det ju kommer gå långsammare framöver och dessutom fluktuerar ju vikten lite. Men jag fortsätter nog ett tag till. Själv tycker jag det är ganska intessant att se just hur mycket vikten faktiskt kan ändra sig från en dag till en annan. Det gäller ju bara att inte nedslås om det går trögt eller till och med uppåt nån gång ibland.

Övergången till LCD har gått bra men två saker är värda att nämna. Det ena är att magen varit mycket ljudlig sen det blev fastare föda. Det andra är att jag kände mig mer sugen igår än jag gjort hittills. Inte hungrig precis men sugen. Hoppas nu bara att det var något tillfälligt. Ses och hörs imorgon igen. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, jag har funderat på det där att du väger dig dagligen och nu förstår jag att du fuskar! ;-) Så länge du är nöjd och inte deppar om det flukturerar!!! Men jag skulle delta i programmet så vet jag inte hur jag ska kunna låta bli att smygväga mig... Oj oj oj, det är så svårt att låta bli.



Jätteroligt att det går bra för dig! Grattis!!!

2010-09-03 @ 21:35:31
URL: http://sockersara.wordpress.com
Postat av: Lisa-Marie

Grattis! Låter som ett bra resultat det där! Jag håller med coachen om varje dag vägningen :) Har fått mig att ge upp dieter tidigare i livet.



Övergången till LCD är bubblig och lite jobbig för magen, drick mer vatten är mitt tips! Eller gå på en liten promenad. Det fungerar även för det förbenade suget som kommer med tuggandet :)



Lycka till!

2010-09-04 @ 09:05:10
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0