Dag 76 (22.7kg) - Drömmar om mat


Har ju varit väldigt inaktiv på sistone, delvis på grund av tatueringen som gjort att jag undvikit gymmet ett tag. Men nu ska jag ta nya tag med pulspass i eftermiddag och styrketräning imorgon. Huden är så gott som läkt så det ska nog vara okej. Jag har ju kläder emellan och duschar ordentlig efteråt.

Vad som är svårt att fatta är att det bara är nio dagar kvar till jag får äta riktig mat igen. Snacka om att tiden går fort ändå. Tolv veckor låter som en halv evighet men egentligen går det väldigt fort. Så nu börjar det bli dags att planera inför mina nya måltider. Jag hade ju tänkt att min mat i framtiden ska vara av god kvalitet och gjord på bra råvaror utan en massa processade halvfabrikat. Men samtidigt ska det ju vara relativt fettsnålt och uppfylla Itrims så kallade handfast metod som innebär att varje måltid ska bestå av en handflata protein och tre knytnävar kolhydrater (i början bara frukt och grönt men senare kan en bestå av potatis eller spannmål).

Första veckan kommer jag äta en gång om dagen och därefter två gånger. De resterande måltiderna kommer jag att fortsätta med måltidsersättningarna till dess att jag nått min målvikt. Som det känns nu kommer jag vilja ligga på 70-75 kg men vi får se då jag börjar närma mig. Det viktigaste är ju att jag mår bra, äter nyttig mat och rör på mig regelbundet. Och det är ju det jag går på Itrim för att lära mig!

De första dagarna ska man ta det försiktigt med fisk och gärna kokta grönsaker. Låter vettigt med tanke på att magen inte haft mycket att jobba med sen i somras. Jag tänker mig lax med blomkålsmos, spenat eller sparris. Kyckling ska vara okej också så kanske en wok eller en gryta av något slag? Oj, oj, vad gott det ska bli oavsett vilket!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Mmmm det låter gott. 9 dagar är ju jättesnart! =)

2010-10-26 @ 12:29:26
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: Lisa-Marie

Vad härligt! 9 dagar.. Jag kommer ihåg hur det kändes :) Härligt!



Jag fick jobbet! Så nu är jag snart motionsledare (stå i receptionen, pulsintroduktioner etc etc).. :) Är jätteglad nu! Det känns jättebra att i alla fall få jobba där :)



Kram på dig!

Lisa-Marie

2010-10-26 @ 15:53:43
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se
Postat av: Sussie

Härligt med så kort tid kvar! Jag minns hur jag längtade. Jag åt lax som första rätt. :)



Ha det så bra! Och heja!

2010-10-26 @ 21:06:52
URL: http://itrimsussie.blogspot.com/
Postat av: Monika

Du anar inte hur mycket du kommer njuta av första måltiden.... ) dagar kvar! ;)

2010-10-26 @ 23:10:03
URL: http://365dagarsresan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh, det är så gott med kyckling. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-27 @ 18:52:12
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0