Dag 69 (20.8kg) - Desperate housecats, season 2

Mår lite bättre idag men är fortfarande trött. Beror antagligen på mina nattliga äventyr. Den mycket envisa och faktiskt riktigt söta katten som adopterat oss blir mer och mer hemtam. De senaste två kvällarna har den hållit mig sällskap och legat och tittat på mig när jag suttit vid TVn. Går ju bra så länge den unge vaktkatten inte märker det. Och det gör han oftast inte förrän senare på natten efter jag somnat. Men inatt när han satte igång med sitt "morrande" låste jag in honom i mitt sovrum så den nya katten inte skulle behöva gå ut i det trista vädret. Jag räknade med att han skulle gnälla och hålla mig vaken men istället han la sig i min säng och där sov vi gott båda två resten av natten (gulliga misse!). Jag hoppas att den nya katten blir så pass van vid mig att jag kan ta upp honom och se efter om han har någon öronmärkning. I så fall kanske man kan hitta ägaren. Det kan ju faktiskt vara så att det är en bortsprungen katt som längtar hem...

Kommentarer
Postat av: Luiza

Du är en sann djurvän!!! Jag hade gjort samma sak!



Vad mysigt ni verkar haft det iallafall =)!



Hoppas du får en riktigt bra kväll.

Kram

Postat av: Ann Almgren

Hej

Vi får gemensamt försöka bli mera bekanta med den

nygamla inkräktaren.Vintern kommer ju snart med kyla

och snö, då behöver man ha ett hem att gå till, både

människor och försvarslösa missar.Lycka till med

tatueraren i morgon,måtte det bara inte göra så ont.

Du får göra som då Du som väldigt ung gjorde den första tatueringen, ta en smärtstillande tablett innan.

Kram/mamma

2010-10-19 @ 20:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0